jans

Alla inlägg under juni 2013

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 21:35

Nu skiner solen under kraftledningen och det är faktiskt 14,1° ute.

Men jag går snart isäng med min kära Agatha, Christie i efternamn, ja hon som tar livet av folk med arsenik m.m

 

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 19:26

Regnet drog bort och nu skiner solen igen.

Vi har haft besök at Tomas och Sara så vi har suttit ute på altan och ätit, nu sitter jag här, Inger sitter/ligger och sover en stund i solskenet.

Även de små fåglarna har vaknat upp och det är fullt lif bland lövverket, tjatter och sång överallt.

Helt underbart.

Gunnar har sovit här ute hela dagen men nu har han dragit iväg ut i buskarna någonstans, bara han själv vet vart.

Huvudsaken är att han låter de små fjäderbollarna vara ifred, det har jag förmanat flertalet gånger.

 

Efterrätten bestod av glass som jag och Inger njöt av, Maria har gått till sitt och de andra åkte till stugan.

Nu lyser solen i skärmen så jag ser nästan ingenting av det jag skriver :-)

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 16:10

Det är sällan jag lägger undan en bok för att den verkar dålig men den här läste jag bara 20 sidor av.   

Lånade tre nya böcker under avdelningen science fiction skrivna av William S. Burroughs

Första boken heter "Den mjuka maskinen"

Enligt Wikipedia

  • Den mjuka maskinen (originaltitel The Soft Machine (1961)). Första svenska upplagan (?). Del 1 i Burroughs Nova-"trilogi".
  • Biljetten som exploderade (originaltitel The Ticket That Explode (1962)). Första svenska upplagan (?).Del 2 i Burroughs Nova-"trilogi".
  • Novaexpressen (originaltitel Nova Express (1964)) Första svenska upplagan (?). Del 3 i Burroughs Nova-"trilogi".

Vad ni än gör LÅNA DEM INTE.

Så här verkar hela den här boken vara och de andra har jag inte ens tittat i.

 

Snacka om svammel och flumm.

Jag undrar hur påverkad han var när han skrev detta elände.  


Kan man ge negativa betyg så blir det -10000 på en tvågradig skala.

Vad tänkte biblioteket på när de köpte in detta?



Av Jan Sandström - 20 juni 2013 12:36

Det får bli en film på Kanal Global

12:20 Quigley

Quigley

Amerikansk komedi från 2003. Den förmögne och elake upptågsmakaren Archie dör i en olycka en vecka innan han skulle förändra livet för sin manager Dexter och hans anställda Men Archie släpps inte in i pärleporten utan skickas tillbaka till jorden som en vit fluffig hund vid namn Quigley. Hans uppgift på jorden är att ordna upp all den röra som Archie åstadkommit i sitt liv. Vid sin sida har han skyddsängeln Sweeney som kontrollerar att han utför sitt uppdrag korrekt. I rollerna: Curtis Armstrong, Gary Busey, Oz Perkins. Regi: William Hillman. Även 24/7 2:0.


Till att börja med i alla fall samtidigt som jag kan kolla in vad som finns på nätet.

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 09:46

Redigerat inlägget.
Har tagit bort de klickbara länkar som följde med mejlet
Ser att "Telia" inte ens kan tacka riktigt för sig   
 
 
Fick detta mejl men tror knappast att det är Telia som står bakom.
För det första stämmer inte min mejladress som inte är registrerad hos Telia utan en skräpmejl jag har haft.
 
Men att mejla Telia är i stort sett omöjligt märkte jag och på deras webbsida finns ingen information om det här lurendrejeriet.
 
 
From: Telia28@Mail. se
Sent: Thursday, June 20, 2013 2:48 AM
To: jan_e_sandstrom@hotmail.com
Subject: Problem på din senaste faktura
 
Hej

Denna e-postmeddelande skickades att meddela att vi inte kunde behandla din betalning senare faktura.

Detta kan vara al ena eller andra av följande orsaker:

1. En nyligen ändring din information personligt. (T.ex. faktureringsadress,telefon)
2. Inlämning av oriktiga uppgifter under bearbeta faktura betalningar.
3. En oförmåga att korrekt kontrollera ditt val valt betalning på grund av ett fel i vår interna.


På grund av detta, så att din tjänst är är n inte avbryts, inbjuder vi dig att bekräfta och Uppdatera din faktureringsinformation Idag:

Du har 24 timmar eller ditt konto kommer att låsas.


Klicka här för en lösning





Tak,

Telia Service

Av Jan Sandström - 20 juni 2013 08:37

Ja idag verkar det bli en blöt dag men det behövs lite regn för växtligheten.

Det blir ju sä friskt och skönt efter ett regn, doftar härligt och allt verkar så rent när dammet är sköljt bort från växter och blad.

 

Blir det bara lite varmare än de 13.2° så går även jag ut på altan.

Frukosten är avklarad sedan länge och tidningen läst, korsorden lösta.

Så går det när man stiger upp redan kl 7 på morgonen.

Jag hade skapligt ont i höger knä och fingrarna igår kväll men efter några smörjningar med Voltaren så har jag faktiskt sovit.

Ont har jag även nu men idag tror jag att det ska bli en lugn dag.


Tomas kom förbi i går kväll och tog med Maria ut för att övningsköra, de var ute i över 2 timmar med några hinklock i plast.

Skönt att man inte är med och ser/hör hur bilen behandlas   

Men med Erik och nu Tomas som handledare behöver inte jag ställa upp och på körskolans första lektion tyckte läraren att hon hade bra kunskaper och att till hösten ska hon ha körkortet i handen.

Inte som Maria tänkte först till våren eller nästa höst.


Erik fick tag på min kamera och nu när jag skulle tömma den på bilder hittade jag ett antal jag inte kände igen

En bild kunde föreställa min hjärna

 

men det är bara en närmare tagning av en blomma som står i en kruka, den inom den cyana fyrkanten på nästa bild

 

Den bilden fanns i ett stort antal och jag tänkte först att han tagit samma bild men så såg jag att det lilla man såg av flaggan i övre högra hörnet rörde sig lite mellan varje foto.


För resten tycker jag att grannarna skulle ta och byta tak på husen, det skulle bli snyggare med svarta tak nu när båda målat om husen i grått, de var ju gula tidigare.


Inger    är på jobbet och drar in pengar till kassakistan   , pengar som jag sitter och slösar bort.

Har just avslutat en beställning på böcker, eller ljudbok, Inferno av Dan Brown men pappersboken ska jag köpa senare så att jag har hela serien av hans böcker.

Jag är ju så gammal att jag fortfarande uppskattar böcker som står i bokhyllan.


Nog surrat för stunden, men var så säker att det kommer mer under dagen   

Påtår kanske, det suger lite i kaffetarmen.

Måste snart söka hjälp mot mitt beroende.

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 21:18

Jo 6 sidvisningar till så har jag nytt månadsrekort på 2815 sidvisningar av min blogg, inte dåligt.


Men nu vill jag gå isäng och lyssna på ljudboken och/eller sova.

Är trött i huvudet.

Av Jan Sandström - 19 juni 2013 18:56

Fel av mig, sållar man bort de äldre blixtarna så ser man att det har i stort sett gått över redan.


Det är inte dåligt åskvädret som ligger över Köpenhamn och delvis Skåne just nu

 

http://www.blitzortung.org

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Skapa flashcards