jans

Alla inlägg den 6 december 2023

Av Jan Sandström - 6 december 2023 19:42

Moln drog in och temperaturen steg så sakta.

Av Jan Sandström - 6 december 2023 12:23

Tempen har stigit nån grad och i söder kommer molnen krypande.
I morgon ska vi få lite snö.

Av Jan Sandström - 6 december 2023 08:28

Onsdag den 6/12


Dagens kalenderlucka.

 

Presentkort och chokladkaka under lucka 6.


Men jag tvekade att stiga upp i morse.

 


Men idag har min barndomskompis Krister födelsedag, han blev så småningom brandman i Umeå under många år men även på flyget. Nu är han också 69 år.

Våra barns kusinbarn Isak fyller 20 år idag

och även vår "granne" Åsa, fast det är tre km till henne.

Det blir ett gemensamt 

 

till alla tre och även alla jag inte vet

om att de har födelsedag eller annat idag.


Men igår försökte jag sitta med stugritningen, bara det att det är så svårt med 

  

Men ska hon bara ligga i knät så går det väl någorlunda men när hon ska ligga på tangentbordet eller musen är det svårare att få något gjort.


Så det blev en del annat jag pysslade med, som ingenting.

Men lite blev det det i alla fall ritat.


Kallt ute så det blev havregrynsgröt till lunch efter att ha varit ute och tagit in ved, tog även upp några större vedträn från badtunnan som nu ligger ute på altanen.

Ett sådant brinner ganska länge och behöver bara nått litet utmed som brinner.


Gick ut och fotade lite då solen sken men så kallt att det inte blev så lång stund ute.


Det blev lutfisk till middag men den var djupfryst i kylskåpet, hyllan längst upp är kall då kylen blåser in kyla under det hyllplanet.

Och så julfilm från Netflix, efter den en SF om konstgjorda hustrur som var perfekta. Alltså nån typ av robotar men jag somnade en stund under filmen.

Det var ändå så dålig att jag scrollade fram och såg slutet.


Kisse vill inte gå ut eller bara då de måste göra sina behov, men det är väl Gunnar som ska ut i någon minut.

Jag gick isäng och hade Gunnar på sidan om och Lycka på min mage och ljudboken i lurarna.

Till slut gick Lycka och jag släckte.

Men lite kallt i sovrummet så nu fick elelementet vara på en aning och jag drog överkastet på mig.

Har sovit gott och vaknade innan 7 men så kallt ute.


Steg ändå upp och brasa i kaminen men har varit ut och hämtat in mer ved.

Vacker klar morgon och så fick småfåglarna en skopa solrosfrö i automaten.


Idag ska jag fortsätta här i datorn och stugritningen men det blir nog en hel del annat också.

 
-27.0° nu 2023-12-06 klockan 09:09 så inga långa promenader eller tider ute.
Väderstationen visar -26,5° och 0,7 m/s från NordOst

Morgonbilderna ser ut så här.

          

Av Jan Sandström - 6 december 2023 06:55

Eller ligga kvar i varma goa sängen?

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards