jans

Alla inlägg den 27 december 2023

Av Jan Sandström - 27 december 2023 09:20

Mellandag 1 och onsdag den 27/12


Igår hade vi ännu en lugn dag här hemma, nåja Inger traskade iväg några km efter byavägen och jag slet mitt hår med den gamla datorn.  

MEN Inger kom hem och jag fick till slut lite ordning bland ettor och nollor.

Fast jag tror den bebos av små troll och bor de inte där sitter de någon annanstans     


Vi såg faktiskt ganska mycket TV igår, började redan på eftermiddan och det blev film och efter maten startade vi en julserie från Norge som vi såg ända till slutet, bara 6 avsnitt men ändå och vi har sett den tidigare, måste ha varit för ett år sedan för den är ganska ny men lite bra och lärorik.

En hel del olika människor instängda på Gardemoen, alltså Oslos flygplats.

 

Julstormen

Original title: A Storm for Christmas, TV Mini Series 2022

Eftersom vi sett den nyligen fick den rulla på medan Inger stickade och jag "lekte" med datorn tills serien var slut och vi gick isäng.


Gunnar hos oss och jag har då sovit gott, kissade en gång tidigt på natten men sedan vaknade jag 08:21

Idag funderar vi på en resa in till stan, jag ska försöka hitta vinterskor utan snörning och sådant, bara att stoppa ned fötterna då jag ska hämta ved, skotta snö och sådant, inga långa promenader men med halvhöga skaft och det är där det blir problem.

Skor är ju gjorda för folk utan vadmuskler.

Sedan blir det väl fika hemma hos någon.

Handla lite på IKEA och andra affärer blir det väl också men vi börjar uppe på Ersboda och jobbar oss söderut.


-13.6° utanför fönstret och -13.1° säger väderstationen och helt vindstilla.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

           





Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards