jans

Alla inlägg den 30 december 2023

Av Jan Sandström - 30 december 2023 16:59

Men det bar sig inte bättre än att jag gled ned i plogkanten och blev fast där.


Vi hade just kört förbi Fredrik i backen så jag ringde han, det var osäkert om han hade kätting på traktorn men han kom med sin fyrhjulsdrivna bil och med en speciallina/rep så lyckades han rycka så att jag till slut kom upp på fast mark.
Skotrarna som kom lite tidigare fick inget grepp, 1-2 dm kallsnö på isigt underlag gav inget fäste och det kan ha bidragit till min avåkning samt att jag körde lite för fort, men ville inte köra sakta heller för då skulle jag ha blivit sittande i lössnön.

Men bilen uppe åkte vi sista biten till stugan och jag hann bara påbörja skottning så kom hyveln och drog av vägen.

Av Jan Sandström - 30 december 2023 09:19

Lördag den 30/12


Text tagen från Facebook

Har du upplevt dödsångest någon gång? Känt paniken i kroppen? Har du i ren förskräckelse försökt att gräva dig in i en vägg med bara händerna tills de blöder i ett försök att komma undan det du tror blir din död?
Varje gång du tänder stubinen och smäller en raket finns det ett djur i närheten som upplever dödsångest.
Varje gång en raket smäller finns det hästar, hundar, katter, ekorrar, harar, rådjur och många fler djurarter som blir paralyserade av skräck eller skriker ut sin rädsla.
Varje gång din smällare smäller tröstar en djurägare sitt livrädda djur.
Tänd ett tomtebloss om du nu behöver tända något...
Tänk på djuren!!! 💕❤
Sätt fingret på texten, kopiera o dela.
Å det gäller alla stora helger som Påsk, Nyårsafton, födelsedagar m.m

       


Igår hände inte så mycket här.

Jag fixade en elkontakt, Gick till ICA och hämtade ett paket med brytbultar till snöslungan, Inger gick till ICA och hämtade smörgåstårta.
RÄTTELSE. Inger hämtade inte utan beställde smörgåstårtan.

Vi pratar för dåligt med varandra eller det är jag som inte lyssnade riktigt.


Jag städade skrivbordet och ordnade upp sladdar m.m

 

Fast när jag ser på bilden finns det mer att göra       


Men vi hann även med kaffe och så TV, till middag blev det rester på julmaten och vi såg Sällskapsresan hälsoresan.


Det blev sängen med ljudboken och jag har sovit riktigt gott i natt.

Vaknade närmare åtta.


Idag blir det nog skotta snö, det har kört plogbilar här ute på Karlsgårdsvägen och i stugan har det också snöat så vi planerar en sväng dit för att skotta och hämta några småsaker som vi glömde då vi åkte hit.

Eljest har då jag tänkt ta det lite lugnare idag, om det nu går att ta det lugnare.


-7,0° utanför fönstret, -7.6° och det verkar inte blåsa men mulet.

 

Morgonbilderna idag.

       


Så skippa det där med smällare och raketer

 

och skänk pengarna till Ukraina istället.

 

  

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards