jans

Alla inlägg den 9 december 2023

Av Jan Sandström - 9 december 2023 18:01

Blev så sugen på Jansson och ICA på Västerslätt hade i frysen.

Inger sa att köpte jag blev det inte mer Jansson till jul, fast hon behöver inte veta något om det här.?????

Av Jan Sandström - 9 december 2023 08:45

Lördag den 9/12


Dagens lucka.

 


Igår gick jag ut och skottade snö, körde slungan i säkert en timme, inte så mycket snö men ändå och nu är det rent och fint där ute speciellt när jag gick efter och finskottade med spaden.

Sedan in och det blev lunch, lite dator och så gick jag ut igen och snickrade lite, eller sågade lite i plywood och en trälist.

Hade fin hjälp av två katter som sprang runt och trivdes för det var inte kallare än +4°


Bar in allt i värmen och så blev det kaffe och mer data men även en stund i soffan med kisse.

Ärtsoppa till middag och så julfilm, det blev två st. och början på en annan SF-komedi, tror det är en komedi men såg bara början innan jag släckte och gick isäng. Pratade lite med Inger som är i Jönköping, hon tipsade om att vårt gamla hus nu fanns i tidningen och ni som har VK kan se plusartiklarnahttps://www.vk.se/2023-12-08/ny-agare-till-60-talshus-i-umea-a31d4

      Fick dela upp skärmdumparna.

och så en stund med ljudboken och Gunnar vid min sida.


Har sovit gott och vaknade ½7 men låg kvar till 7 då jag gick upp.

Dusch och andra morgonrutiner och har läst tidningen. 


Idag ska jag ut och ränna.

Ska in till stan och först kika förbi och se om de flyttat in i "vårt" hus.

Kanske köpa solrosfrö på Granngården, snabbt in på ICA och så till väninnan Maria för det är julmarknad på Pilgatan idag.

Den får man inte missa och kanske får träffa döttrarna med familjer.

Jag får se hur sent det blir men jag åker tillbaks hit till stugan då jag har katterna som ska skötas om.


Skönt att det inte är så kallt idag men -8,9° kräver ändå lite mer kläder även om det är nån grad varmare i stan.


Väderstationen visar -8,7° och 1,0--2,7 m/s från OstSydOst


Morgonbilderna ser ut så här.

       


Lite jobbigt ibland med närgånget sällskap.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards