jans

Alla inlägg den 29 december 2023

Av Jan Sandström - 29 december 2023 08:41

Fredag den 29/12


Igår så plockade vi ihop i stugan, sänkte värmen och tog med oss Gunnar hit till Vindeln.

Nu fick även min NAS och den gamla datorn jag försöker få ordning på följa med.

 

Här gick Gunnar runt och kollade läget och vi bar in allt som släpades med, det är lite jobbigt med dubbla boenden.

Inger gick till ICA och jag satte upp NAS:en, den som innehåller all min data men fick lite problem att komma åt den men efter ett tag så hade jag full kontakt.


Det blev kaffe och vi såg ett program om Torneälven på SVTplay.

Sedan var och en till sitt för att pyssla innan middan.

Då blev det soppa och varma mackor till TV och Sällskapsresan 2 Snowroller där grannen och vännen Bengt Andersson var med.


Men datorn kallade så jag satt en stund med det gamla åbäket och kanske börjar jag få lite ordning i den.

Sängen nästa och förutom att kissa vid ½2 så har jag sovit gott.


Vaknade och steg upp vid 7-tiden.

Gunnar har fått sin snärgåsskinka och så en del av osten från frukostmackan.

Idag, tja jag vet inte vad det blir men säkert en hel del tid här i kontoret, borde ta mig an och ordna upp sladdhärvorna som har blivit under och på skrivbordet.

 

Kanske gå ut en sväng för nu är det inte så isande kallt som vi haft ett par dagar.

Men ändå -8.1° ute på balkongen och i stugan är det en grad varmare.

Gryningen kommer så sakta men mulet så säkert en mörk dag och dessutom ska det komma snö.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards