jans

Alla inlägg den 28 december 2023

Av Jan Sandström - 28 december 2023 09:01

Torsdag den 28/12


 

Varken före, under eller efter nyår.

Inte bra för tama och vilda djur för att inte tala om miljöförstöring.


Men igår kvistade vi in till stan, alltså Umeå där vi först åkte till KKL och jag hittade skor ganska direkt.

Även ett par handskar och så föll Inger för en stickad tröja i härlig blå färg.

På väg ut kom hon på att även hon skulle ha ett par skor så hon gick in och jag gick över till Jula för en elkontakt jag behöver.


Över till Intersport och efter det hem till Emil, Peter och Anna där vi fick prata och kaffe.

Vidare ned till Avion och IKEA där det blev lite smått och behövligt innan vi vände hemåt men körde förbi huset och kikade.

Ljust i alla fönster men inte en människa såg vi till så då körde vi hit hem till stugan.


Skönt att komma "hem".

Någon form av middag på julrester men gott och jag blev mätt.

Vi såg på tre avsnitt av Solsidan, fast sista såg jag inte mycket av då jag somnade.

Men julfilmen senare höll jag mig vaken under.


Plockade ihop lite här vid skrivbordet och så blev det sängen med ljudboken.

Låg till halv ett då Inger kom isäng och jag har sovit gott och länge, vaknade straxt efter åtta.

Inte bra att vara ute på affärer och frisk luft här i stugan, Men skönt att ha fått sova gott.


Idag ska vi dra in till Vindeln och lägenheten där nyåret ska firas, i vår ensamhet.

Inget bestämt om gäster eller om vi ska bort men det är kanske sent påkommet nu men det kan vara skönt att slippa dela god nyårsmat med andra, vi brukar ju ha Janssons Frestelse eller steka hamburgare som barnen införde senare.

Vi får helt enkelt se hur det blir.

Jag har eljest mina datorer att jäklas med.


Det blev ju inget nyköp till Inger för jag har inte gett upp att ordna min gamla till henne och så ska jag ta med min NAS till Vindeln och i den ligger allt data sparat.

Nu blir lägenheten hemmakontoret men skrivarna orkar jag inte baxa emellan.

Men det gick ju fint förra gången då jag tog den från stan och hit till stugan så då borde det gå lika lätt att flytta den nu.


Men vädret, kallt som i.. nåja där sägs det ju vara varmt men -22,5°, och den verkar sjunka så här i gryningen.


Gunnar vill inte gärna gå ut men nu har han även tagit till sig kattlådan vi har här. Han har blivit gammal och förståndig.

   


Väderstationen säger -22° och som väntat 0,0 m/s i vindmätaren. 


Morgonbilderna ser ut så här i gryningsljuset.

         






Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards