jans

Alla inlägg den 22 december 2023

Av Jan Sandström - 22 december 2023 08:18

Fredag den 22/12

Dan före dan före dopparedan.


På frågan hur jag mår, kanske förkyld men det går upp och det går ned.

Lite hosta ibland men värst är näsan som rinner. Det är lite jobbigt.

Men nu tar jag lite piller med avsvällande så att jag inte får åt bihålorna.


Igår satt jag som vanligt en hel del här vid datorn men kopplade även in surrondhägtalarna i rummet och det blev bättre volym på ljudet.

     Men sladdarna måste jag få undan idag.


Ska bara skaffa golvstativ att sätta upp dem på så slipper jag borra i väggen och IKEA har svarta som inte kostar så mycket.

Återstår att se NÄR man kommer sig till stan nästa gång.

Under tiden jag jobbade med högtalarna så var inger ute och gick, biblioteket och pratade med folk, hon kan inte gå ut utan att stå och uppehålla andra från att göra nått viktigt.


När hon kom hem blev det eftermiddagsfika och vi såg julkalendrarna.

Sedan mer dator och pyssel innan det blev middag vid 19-tiden och vi såg en kort film med Lasse Åberg och hur man åker slalom.

Finns på SVT-play.

Efter den blev det En underbar jävla jul.

Robert Gustafsson är bara så otroligt bra och hans monolog han har mitt i filmen.   

Men bäst är Rakel Wärmländer som Cissi när hon håller på att föda och killen håller i mobilen och med högrött svettigt ansikte biter ihop och väser att, "Lägger du ut det här på Instagram så stryper jag dig med navelsträngen".


Sedan blev det lite tid för slösurf på TV:n, kollade igenom youtube och julmelodier och andra video innan det blev sängen.

Skönt med motorsäng och kunna höja upp huvudändan, MEN man ska inte ha satinlakan i sängen för det blir lite halkigt då   

Men det är skönt att älska på satin, fast sånt blir det sällan nu för tiden.  


Har ändå fått sova skapligt även om jag vaknat några gånger, antingen snuva eller Gunnar som gått över mitt huvud för att komma via sängbordet, stolen, skrivbordet upp till fönstret.

Men straxt innan 6 (klockan alltså) så vaknade jag och steg upp straxt efteråt.

En lång skön varm dusch gjorde gott och så frukost på det.

Kläder på och så sitter jag här.


Idag ska jag ut och gå, måste till Apoteket och hämta ut piller, farbror doktorn ringde igår och jag ska äta en antibiotikakur, inte mog min förkylning utan något annat.

Diabetesmedicinen ska vi avvakta med och se hur jag ligger till i januari eller februari. Så nu får jag väl sköta mig med mat och motion så att värdena blir lite bättre nästa gång.



I övrigt så står Inger och nöter på bakbordet jag byggde och hon är så nöjd med det.

    Bilderna är från tidigare tillfällen.


Jag ska ta det lite lugnt som vanligt och det är ju snart jul.


Det snöade igår och det snöade i morse, just nu lite drygt nio vet jag inte om det snöar men man varnar då söderut för oväder.

-5,4° här utanför fönstret och stugan har samma.

Kalenderluckan idag innehöll en godbit.

 


Morgonbilderna ser ut så här.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards