jans

Alla inlägg den 18 december 2023

Av Jan Sandström - 18 december 2023 10:09

Måndag den 18/12


Vilken gårdag det var.

Vaknade och mådde dåligt, ont i huvudet och ingen matlust men efter Alvedon och druckit så kände jag mig bättre så vi gick iväg till vygdegården här i Vindeln.

2 km enkel väg men halvvägs tänkte jag vända hem igen, fast då var vi ju redan där.

 


Men jag ångrar att jag gick dit för totalt slutkörd var jag när jag till slut var hemma igen och då blev det under en pläd på soffan och Gunnar höll mig sällskap.

Ont i huvudet och dålig i magen, jag ska aldrig ära Janssons igen. I alla fall inte halva ugnsformen.


Inger gick iväg till någonting med sång och musik vid Kyrkan och jag låg på soffan med ljudboken och katt på magen.

Hon kom hem men jag kände inte för att se kalendrarna eller annat igår utan jag höll ut tills det blev sängen halv nio.

Skönt med tights, nattlinne och tjock tröja under täcket och Gunnar tyckte nog synd om mig där han låg utmed mig.


Men jag började må lite bättre så extrakläderna åkte av och jag har faktiskt fått sova en del, från 4 till 8 har jag nog sovit och kände mig pigg då jag vaknade.

Steg upp och raka, men där tog orken slut så det blev sängen igen.

Men nu kunde jag då äta lite, sparrissoppa i mugg och magen har kurrat igång.


Jag har öppnat gårdagens och dagens luckor men inte sugen på att äta någon av dem.

   


Tar det lugnt med min mage eller om det är min gamla tarmkatarr som spökar.

Det är planerat julbord på IKEA med några av barnen i eftermiddag men jag får se hur det blir.

Ska i alla fall ta det lugnt med matintag och undvika sånt som påfrestar OM jag nu äter det, kanske blir köttbullar och potmos för mig.


Men först ska vi handla lite på Ersboda men innan vi åker ska jag lägga mig och vila på sängen eller soffan.


Skönt att det inte är så kallt ute. Nyss -4,1° men så hoppade tempen upp till -2,5° här utanför fönstret.

-2,6° i stugan och blå himmel.

Igår skulle det bli soligt men inte så som det verkar bli idag.


Morgonbilderna ser ut så här.

        

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards