jans

Alla inlägg den 5 december 2023

Av Jan Sandström - 5 december 2023 15:31

Sedan får hon skjuts av sonen Tomas hem till dem.

Skönt att de inte har lika kallt som här, nu -25 grader där ute men vackert.

Av Jan Sandström - 5 december 2023 08:12

Tisdag den 5/12


Dagens kalendergodis.

 

Det var kokos, som jag inte gillar.


Igår åkte vi in till Vindeln, i lägenheten gjorde vi inte så mycket men jag skruvade fast brandsläckaren på väggen där vi efter avvägande ansåg att den sitter bäst, lättillgänglig och synlig på hallväggen intill köksdörren, fast vi har ingen dörr utan bara en öppning.


Inger ville ha böcker till sin MP3 och så ett program från radion.

Vilket jag fixade.


Kaffe och lunch blev det också och så kom äntligen mitt paket till en sån där box på ICA.

Gick över och hämtade min nätverksswitch och så blev det middag.


Det blev dags för Inger att åka till järnvägsstationen så jag skjutsade henne de 500 meter som det är dit, skulle ju ändå iväg med bilen och efter att ha lämnat henne åkte jag och tankade innan det bar av till stugan och katterna.

 


Inger skulle ju med tåget till Jönköping och åkte nu från Vindeln, vilket var ett misstag visade det sig.

Ett timmertåg som passerade persontåget i Vindeln skulle inte ha gjort det.

För i Tvärålund där det första skulle ha stått för att släppa förbi persontågen så gick det inte.

Timmertåget rymdes inte på sidåspåret så det fick backa tillbaks till Vindeln med på följd att Inger blev försenad och missade tåget som hon skulle med.


Jag gjorde kaffe och satt sedan med en film.

Koll i datorn och vad som händer på tågfronten.

Det har tydligen varit/är stora problem med tågtrafiken.


I alla fall gick jag senare isäng med ljudboken och fick två katter i sängen, en på var sida om mig och har sovit riktigt gott i natt.

Vaknade klockan sex och skickade SMS om Inger bytt tåg som hon skulle klockan 4.


Hon fick plats på ett senare tåg söderut för Vindeln Umeå fastnade tydligen åter igen halvvägs till stan.

Men hon kom iväg och... hon hade inte koll på hur hon skulle ta sig mellan Gävle (04:10) och till Örebro (07:28) men det löste sig för henne.

Det blev ändå stopp mellan Gävle och Örebro och hon skulle komma fram först 10:01 men att man sätter in buss.

Sista SMS från Inger 08:20 är att de backat tillbaks till Gävle och tåg till Stockholm och sedan till Nässjö dock ingen buss utan tåg så att hon kommer fram 13:50

Egentligen skulle hon ha varit nere klockan 08:00 i morse men alltså nästan 6 timmar försenad, fast än är hon inte framme.


Fick just ett SMS om att hon köpt en baguett och ska med tåg 529 med avgång 10:21
Hon kanske kommer fram idag men nu har de tekniska problem i Tierp.

Det är det jag säger, man ska åka i egen bil.


Jag ska i alla fall sitta här och planera stugrenovering men har hittat fel på ritningen i mitt cas så jag ska kontrollmäta en del saker och får säkert ändra och justera.

Skönt att ändå få sitta inne men måste nog hämta in ved.


-23° utanför fönstret och väderstationen visar -22,6° och 0,7 m/s från NordOst så upplevt kyla är -26,6°

Jag får elda upp några stolar så slipper jag ut.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards