jans

Direktlänk till inlägg 12 december 2023

Godmorgon världen och från Vindeln

Av Jan Sandström - 12 december 2023 08:42

Tisdag den 12/12


Dagens kalenderlucka.

 


Igår blev en dag på rull.
Jag tog med mig Anders katt Lycka som varit hos mig ett tag men nu fick hon komma hem så direkt från Stugan till Stöcksjö lite söder om Umeå där jag bar in katten och såg till att hon hade vatten och lite mat.


Sedan in till Avion där jag gick runt och köpte några julklappar till andra och mig själv.

Behövde lite mer Alvedon och så blev det en burk senap.


Åkte och slängde skräp, plast och kartong som jag tömde i stugan och passade på att köra förbi huset vi sålt, men inte nu heller någon hemma. Men folk kanske jobbar mitt på dagen en måndag.


Så tillbaks till stugan där det blev en sen lunch och efter mycket funderande gjorde jag middag som åts till ett serieavsnitt på Netflix.

Sedan plockade jag ihop grejor och tog med mig Gunnar för att åka hit till Vindeln.

Min bilparkering var upptagen av en annan bil, men jag kände igen den.

Bar in Gunnar och så knackade jag på grannen och bad han flytta sin bil.

Fick en pratstund i trapphuset och så bar jag in resten så jag kunde parkera bilen.


Gunnar var lite orolig och gick runt men nu har han ju varit här några gånger så till slut låg han i soffan och jag hade kaffe och skulle se på TV.

Det gick inte för inget Internet men Frusna vägar på TV3 och senare elektrikerna, Högspänning heter det så en lugn kväll.

Mejlade VK som vi har Internet från och så startade jag om routern igen, kollade kontakten i väggen.

Jo jag frågade grannen och de hade kontakt med nätet.


Lite senare fick även jag kontakt men vad som felade vet jag inte.

Jag och Gunnar gick isäng och jag hade ljudboken i lurarna en stund innan jag släckte.

Jag har sovit gott men Gunnar har varit uppe och gått, väckt mig med tass på näsan och klivit över mitt huvud.


Vaknade vid 6 men somnade om till 7 då det fick bli morgon.

Inger skulle komma vid 9 och så diabetessköterskan 11.


Men strul för Inger som missade anslutningståget hit så hon tog en promenad från Östra till centralstationen och NU sitter hon då på tåget sista biten, men mycket kan hända på de här milen via Vännäs.


Som jag sa har jag tid hos diabetessköterskan här i Vindeln som vill träffa mig/oss när vi nu flyttat hit.

-6,7° både här och i stugan.

Ingen väderstation men ser ut att vara vindstilla och gryningsljus.


Morgonbilder ser ut så här idag.

       


Och lite här ifrån Vindeln

Från mitt kontorsfönster.

 


Gunnar sover gott på sängen.

 


Granriset barrar.

 


Rumsfönstret mot ICA och flaggorna hänger rakt ned.

 


Rumsfönstret mot norr.

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards