jans

Alla inlägg den 6 maj 2022

Av Jan Sandström - 6 maj 2022 07:09

Fredag den 6/5 2022 och det är 50 år sedan den 6/5 1972


Så 

 

Till jag och väninnan Maria J

 

för det är så länge vi känt varandra idag.

 

Då var du ung och snygg, nu är du fortfarande ung och snygg för åldern är ju bara en siffra.

Jag ser fram emot vårt firande som blir senare i maj.


Nog om dettam igår då?

Jo efter att ha grejat på lite här hemma gick vi iväg en sväng för att äta mat hos faster Maria på A-Star.  

Men det blev fel i programmet Runkeeper så vägen dit ramlade bort efter att jag pausat och det är 650 meter.


Efter pankaka med sylt och grädde till barnbarnen, jag åt ätrsoppa före pannkakan som brukligt en torsdag så gick vi iväg för att se på byggarbetsplasten Rödängs trädgårdar som dom håller på med men det var lunch när vi kom dit.

Så vi gick hem igen, jag gick hem medan de andra gjorde ett besök i lekparken vi har här på Västerslätt.


Kaffe och lagade punktering på Eriks cykeldäck han lämnat här, ställde klockorna på min MC efter batteribytet och så satt jag med datorn och lyckades få igån mitt FTP-program mot rengard.one

Så nu kan jag i alla fall enklare tanka upp min webbsida fast det här med vädret verkar inte gå att lösa.

Jag ska se om jag kan med en uppgradering av väderprogrammet kan lösa det men tidigare då jag testade det var det sämre än det här gamla jag kört i ett antal år.

Ev. får sidan vara väderlös i framtiden.


Erik kom förbi och jag skjutsade han till Umeå C för att han skulle med tåget söderut så nu står hans lilla bil här som Maria ska hämta då hon slutar jobba.

Barnbarnen fick bada och jag hade nog förträngt hur det blir i ett badrum efter att de små lekt i vattnet. Men dom hade visst roligt.

Lite TV så gick dom isäng och vi gamlingar gick också tidigt isäng.

Redan ½11 lade jag mig och en stund med ljudboken innan jag släckte.

Tung filt på mig och öppet fönster samt katt i sängen.

Senare gick jag upp och stängde fönstret och passade på att kissa.


Har sovit gott och vaknade tidigt så tidigt uppe idag.


Nu snart ska jag än en gång iväg till Umeå C som är järnvägsstationen här i stan, nu för att hämta Tomas som kommer tillbaks efter två dagars jobb i Stockholm.


Jag får se om det blir en sväng ut till Anders i Stöcksjö och kanske bara titta på köksrenoveringen eller så kanske det blir nått litet jobb.

Eljest skulle jag behöva en av maskinerna han lånat men jag kan ju ta med brädorna som skulle slipas och göra det där.


Vädret ska bli skapligt idag och nu +7,4°, sol och svag vind där ute.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2022-05-06 07:30:11

Temperatur: 8,4 °C
Lufttryck: 1008,4 hPa och Rising
Luftfuktighet: 11 %
Vindstyrka: 2,1 m/s från WNW,
i byarna 3,4 m/s
Kyleffekt: 7,3 °C
Inne hos oss. Temp: 21,7 °C Fukt: 39 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 1,5 mm
Året: 32,1 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
8,4 °C
Klockan:
07:27
Temp - Max:
12,2 °C
Klockan:
13:23
Temp - Min:
0,1 °C
Klockan:
04:17
Temp - Min:
2,2 °C
Klockan:
00:44
Lufttryck - Max:
1008,6 hPa
Klockan:
06:41
Lufttryck - Max:
1008,6 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1007,4 hPa
Klockan:
00:01
Lufttryck - Min:
1004,3 hPa
Klockan:
10:33


Dagens sol och måntider.

Gryning: 02:43
Sol upp: 03:57
Sol ned: 21:16
Skymning: 22:32
Dagsljus: 19:49 tim:min
Dag längd: 17:19 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 30s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:22
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 04:07


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


och så här ser det ut.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards