jans

Alla inlägg den 25 maj 2022

Av Jan Sandström - 25 maj 2022 16:04

Onsdag den 25/5


Igår jobbade jag här och började med förrådsbygget, fick till syllringen och två balkar mellan och allt av limträ.


  

Sedan leta i grädhögen efter det som skulle bli golvreglar ovanpå limträbalkarna men då jag lagt ut några så har jag ändrat mig.
Det får bli 45 mm tjockt golv direkt på balkarna.

 

Och det behövdes 12 st till av 14,5 cm breda.


Fint väder i morse så tidigt åkte vi iväg mot stan med släpvagnen men utan katter.

 

Dom fick stanna kvar här och var ute men har både vatten och mat, dessutom ett fönster på glänt så att de kan komma in om dem vill. Det ville dem inte såg vi senare.


Men först till BYGGmax där det blev 12 av de större och en massa meter av 45x95 som ska vara till resvirke, takstolar och annat.

Sedan åkte vi hem där jag duschade medan Inger vattnade blommorna.

Tog med en vattendunk på 25 liter och 10 liter bensin. Fönster jag fick tidigare och en del grejor.

Inger duschade och så åkte vi över till Maria på A-Star där vi åt lunch, palt och det rymdes 3 st i mig, men hade nog fått ned en till.

En massa prat med dottern innan vi åkte tillbaks hit och så lasta av virket.

Kom inte på direkt att starta den men det blev några meter bärandes plank.


 


Vi har suttit och kollat på när duvhöken jagat både skata och mås men inte lyckas få någon mat vad vi sett.

Presenning på virket och så har det börja regna så smått och bonden har harvat på åkern.

Så nu passar jag på att skriva bloggen och på TV en höjdarfilm, Min Onket av Jacques Tati   


Sedan ska jag fortsätta med väderstation och väderdatorn, skam den som ger sig        


Det ska bli en del regn, eller så blir det ingenting eller lite.

I morgon har vi bröllopsdag, 43 år.      


Men nu har det regnat färdigt säger Inger men bara 14,3 grader just nu, mulet och det blåser.

Väderstationen hemma visar faktiskt siffror som stämmer.

Så även den här i stugan men jag får inte till bilder och bakgrund.


Men kamerorna kanske har bilder.

       


Nu har jag vridit skogskameran som jag kallar den, åt vänster så att den visar förrådsbygget.

    

Av Jan Sandström - 25 maj 2022 14:03

Men jag återkommer med mitt inlägg senare i eftermiddag eller i kväll.

Av Jan Sandström - 25 maj 2022 08:50

Kommer inte in på bloggen med datorn.
Men det kanske funkar senare.

Igår jobbade jag på och med nya förrådet.
Strulade på med datorn och hade värk efter det.

Idag till stan och köpa virke, äta lunch hos Maria på A-Star och passa på att duscha när vi är hemma och har vatten i kranarna.

[Bild]

Godmorgon

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards