jans

Alla inlägg den 8 maj 2022

Av Jan Sandström - 8 maj 2022 18:58

Då har vi varit ute med barn och barnbarn i stugan och det känns på kinderna.


 

Men igår såg jag ett fint bilnummer, om man bor här i stan alltså,


Farmor Inger gjorde mackor i mackjärnet som vi åt till lunch 

 


Sedan lektes det med ett och annat.

 


Inger och Harry gick ned till bron en stund men Alex stannade hemma och lekte med annat och pappa Tomas tog en höneblund i lillstugans lugn och ro.

 

Jag fick lite gjort jag också, tog upp husvagnsbatteriet men ställde bara in det i vagnen.
Tog ned julslingor och tittade till här och där innan vi packade ihop och åkte hem.

Men Erik hälsade inte fast jag tutade     



Hängde du inte med, Bilen står till vänster om motorcykeln som kommer på parkeringen.

 

Men det var inte Eriks bil utan den andra som finns här i stanm han har takräck, tre extraljus fram och inte röda stänkskydd.

Här hemma blev kisse glad att vi kom hem och nu har vi ätit burgare och parisare till middag.
Nu har jag uppdaterat GPS och dashcamen.


Av Jan Sandström - 8 maj 2022 08:59

Söndag den 8/5


Igår mådde jag bättre men inte helt bra, drogs med aningen ont i huvudet och magen krånglade lite.

"Vete 17 vad det var".


I alla fall höll jag mig inne och pulade på med datorerna, provade tre olika med olika väderstationsprogram men fick inget att lägga upp filer på min websida.

Tycker jag gör precis som det står i instruktionerna men dem är på utrikiska och facktermer som jag inte begriper så det är kanske jag som gör fel eller så går det inte av någon annan anledning.


Nu ligger det två gamla laptop på hyllan och väntar på experthjälp, någon gång.

Jag har även sneglat på en helt ny väderstation att sätta upp i stugan, men har haft svårt att få fram om den klarar av att lägga upp data på en webbsida jag bestämmer vilken det ska vara.


Små barn liksom katter gillar att klättre.

 

Här var det dock inte katten som satt för Lycka brukade sitta på fönsterbänken och titta ut.

Nu var det en av barnbarnen som ville titta ut och då höll inte gipsskivan och pluggarna.

Det får bli jobb när dem åkt hem igen.


Jag skjutsade Tomas på något jobb på Universitetet eller om han "bara" skulle lyssna på något.


Här hemma blev det middag med de små och sedan film på TV, Rädda Joppe som finns på SVTplay


Sängdags för övertrötta små barn men det ordnade farmor som har en ängels tålamod.

Kollade förresten upp om vi kunde se den serien på play men hittade inte igen den någonstans men jag kollade bara på mobilen och där är det svårt att kolla och leta.


Barnbarnen sov och vi kunde se första avsnittet på Shetland.

Det blev sedan sängen och sova och jag har sovit gott inatt.


Sov ända till halv åtta då det blev morgon och straxt efter kom småttingarna upp.


Farmor gjorde i ordning och bakade kaka med barnhjälp.

 


Harry sitter och väntar på att den ska bli klar.

Men en liten stund till tar det.

 


Idag ska vi nämligen åka en tur till stugan, äta och fika ute och kolla men det är nog främst för att vi ska få frisk luft gissar jag.

Det kan bli en skaplig dag med +8° och sol men västvind så det kanske blåser en del där.


Här har jag +7,5° sol och lite blåst där ute, väderstationen visar såhär idag.

 


och så här är morgonbilderna.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards