jans

Alla inlägg den 7 maj 2022

Av Jan Sandström - 7 maj 2022 09:08

Lördag den 7/5


Idag fyller en ungdomsvän och klasskamrat år. höll ihop och jobbade även ihop ett tag sommaren då jag träffade Maria jag skrev om igår.

Så   Håkan Wilson, du är nästan ett halvår före mig.




Igår tog jag först bilen och hämtade Tomas på järnvägsstationen där han kom med nattåget.

 

Hem för att sedan åka vidare ensam till Stöcksjö där jag lämnade lite saker men hämtade fler saker och verktyg.


Väl hemma igen skrotade och rensade jag de gamla rörkopplingarna som dom plockat bort under diskbänken.

Det var verkligen ett hembygge liknande sådant jag kan ha gjort i stugan för att få bevattning av gamla delar som ligger i lådor.

Nu blev det rent, rakt och fint.


Kaffe och lunch innan jag slipade två brädor jag sågat till tidigare och ska bli upphängning för att torka tvätt.

Stod ute och slipade och det tog inte så lång tid.

Jag har funderat på om jag fick någon allergisk chock av slipdamm och pollen under gårdagen.


Satt en del vid datorn och strulade på med väderstationens uppdatering till hemsidan. Hämtade hem senaste programmet av Cumulus som är fritt men jag vet av tidigare erfarenhet att dom strulat till sidan så mycket jämfört med de tidigare programmen som var ganska enkla men ändå visade det som var viktigt.

 

Tidigare anslutning mot riksnet.se som nu egentligen bara skulle ha bytts mot rengard.one

Jag kanske kan ta och rikta en webkamera mot väderstationen här inne i huset, eller som nu bara fota av skärmen.

 


Hur som helst kom jag ingen vart och jag började frysa och må dåligt.

Ont i huvudet fick jag också så det blev lite middag och ovanpå tröjan tog jag en tjock tröja min mor stickat.

Frös ändå så jag gick och lade mig på sängen men en pläd på mig och datorn i knät där jag såg St Adians sjukhus och sedan ett avsnitt på Aidensfield.


På TVT skulle fortsättningen på serien Shetland börja och tanken var att vi skulle se den men jag orkade bara inte.

Halv åtta tror jag klockan var då jag gick isäng med en filt ovanpå täcket.


Har sovit och inte sovit, uppkörd och gaser och ont i huvudet men har sovit stundvis.

Vet att jag inatt haft ont i öronen.

Hur som helst har jag legat till åtta i morse, mår bättre men inte helt bra, orkeslös, men har lyckats duscha svetten av mig, den som kom senare mot morgonen.

Att jag frös var väl för att jag höll på att kallna, ovanligt men jag tog tempen som stannade på 36,4° igår vid middagstid.


Nu sitter jag här igen och funderar på vad jag ska göra idag. Det blir nog inte så mycket men en nybakad bulle som Inger gjort nu på morgonen och med ost på var gott. Kaffe som jag har lite kvar av och så mitt glas med C-vitamin, för smakens skull.


Ute har jag +8,7° mulet och svag vind och det har regnat tidigare på morgonen.

Jag ska fundera lite på väderdatorn och om det ska gå att göra det på något annat sätt.


Så här är i alla fall mina morgonbilder.

     


I stugan är det lite sol.

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards