jans

Direktlänk till inlägg 16 mars 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Lördag 16 mars 08:04

Lördag den 16/3


Igår blev det en härlig dag här på Rengård, men säkert på många andra ställen också.

Sol och varmt så den snö som föll tinade fort bort och överallt droppade och rann det.

Efter att ha varit uppe på taket och frilagt stegen från snö och öppnat frusna rör från stuprör, jag har grävt ned under gångvägen mellan stugan och slänten vid badtunnan och nu kopplade jag slang till uteduschen och det gick fort för proppen satt bara där det går ned i marken, så blev det lunch och den åt jag ute, efteråt blev det kaffe, ute på altanen.

 


Det blev inga kanelbullar utan jag fick med mig några pizzabullar som Inger gjort, men gott det också.

   


Lycka ser nästan ut som Gunnar där hon ligger, men jag saknar Gunnar som skulle ha suttit på trappen och njutit av solen.

 


Det som göms i snö kommer upp i...

 


Kan det vara ekorren som är den skyldiga, nä jag tror att de bara lossnar nu och ramlar ned från vår stora gran.

Men snart är det dags att plocka rent och städa frukostplatsen men då får man ha paraply eller cykelhjälm mot kottfall.

 


Senare gick jag in men innan middan så gick jag ut igen och tog itu med mer snö på taket

 

Men jag höll mig hela tiden säkert på stegen och det här lilla får tina, hängrännan är också rensad.


Det blev kyckling och ris till middag och så blev det TV, lite av varje av ingenting speciellt från Netflix.


Anders messade familjen på WhatsApp och en bild på en slutkörd vovve.

  

Dom är ju funktionärer på Åredraget, en slädhundstävling i Jämtland och Atho tar igen sig i tältet.

Vi fick flera fina filmer han, alltså Anders tagit av voffsingar.


Senare blev det sängdags även för oss och innan 23 låg jag med ljudboken och Lycka vid fötterna.

Lyssnade bara en kort stund och sedan har jag sovit gott hela natten.


Vaknade halv sju men låg kvar till sju.

Dusch och frukost, tidningsbläddrande och gett Lycka lite mat.


Idag tja det blir väl mer utejobb men lika soligt och varmt som igår blir det inte men runt noll i alla fall och solen värmer även om det nu är mulet som det är.

Inger jobbar idag så inte lönt att åka till Vindeln men imorgon eller i kväll kanske.

Frågan är om jag ska sova där men det vill väl inte Lycka göra.


-2.2° här utanför norrfönstret och i Vindeln detsamma.

Väderstationen säger -1,6° och helt vindstilla.

 

Morgonbilderna ser ut så här. 

       


 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards