jans

Direktlänk till inlägg 22 mars 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Fredag 22 mars 08:30

Fredag den 22/3


Idag har vår vän Alf födelsedag,

men jag säger inte hur gammal han blir.    

 

Men ett 

blir det från oss. 


Igår då, jo det blev en riktigt fin vårdag med sol och värme så efter en morgon här inne jobbade jag inne i varmförrådet.  

Men mesta tiden gick åt här inne i rummet där jag förberedde för en datorflytt, de två NAS:ar som stod kvar i förrådet skulle flyttas för att förbereda renoveringen.

 

De eluttag jag hade sånt besvär att montera i fjol skruvades bort så nu är det rent där inne.

NASarna har jag flyttat hit in i stugan uppe på en hylla där routern redan stod.

 

Men det här är bara provisoriskt så länge. Kanske flyttar dem om sisådär 25 år.   


Men allt det där tog inte lång stund så det blev tid över att vara ute och hacka is, skotta lite i snödrivor och såklart sitta på altanen med kaffe och pappersboken.

Kisse gjorde mig också sällskap där ute.

 


Jag missade med kameran då hon av och till vände upp nosen och vädrade i luften. Säkert många dofter som kom drivande.

 


Men klockan gick och tempen sjönk från de +9,8° vi hade klockan ett.

Så då gick vi båda in och lade oss på soffan, startade min TV och Netflix, en ny SF-serie blev det.

3 Body Problem (imdb)

Faktiskt riktigt klurig och bra serie så efter första avsnittet blev det middag, stekte blodpudding.

Åt till vidare avsnitt och såg nog 4 avsnitt, Nä det blev 5 avsnitt, fick kolla efter hur många jag såg så det blev lite sent isäng.

Sista avsnittet var så spännande fast det är tre kvar på säsongen när jag nu ska få tid att se dem?


Vi gick isäng, jo vi för kisse vill ha isäng mig på kvällen och då kryper hon upp utmed mig.

Jag har sovit riktigt gott och inte vaknat någon gång före klockan sex.

Låg kvar en liten stund innan det fick bli morgon och ute snöade det.


Det ska snöa idag, i alla fall hela förmiddan såvida det inte övergår till regn.

I alla fall lär det bli problem efter vägarna och jag ska ut och köra i eftermiddag, ska till Vindeln och hämta Inger.

Men det är ju bara två mil och jag tar det lugnt. Har ju färska vinterdäck och tidigare lämnade jag in två sommardäck för att få nya tills det är dags att skifta, men det är inte nu.


-0.2° här utanför fönstret och i Vindeln +0.2°

Väderstationen säger -0,5° och fortsätter det snöa så här som det gör nu får jag väl dra igång snöslungan.

Det blåser 1,0--4,1 m/s ostlig vind så lite lä här från skogen.


Ekorrarna är då hungriga och rensar fröautomaten, den andra sitter på marken och äter men så skuttar de iväg och småfåglarna kommer snabbt hit för mat.

Riktigt rogivande att sitta och titta på dem.


Morgonbilderna såg ut så här klockan åtta och då snöade det inte som nu.

     


Men två ekorrar har jag här.

      

       


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards