jans

Direktlänk till inlägg 29 mars 2024

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - Fredag 29 mars 08:23

Långfredag den 29/3

ngfredag stavas det ju :-)


Igår så gick jag ut och skottade tak, i alla fall lite snö knuffade jag ned från gamla förrådet.

Fåglarna fick mat och så grejade jag på lite innan jag backade bilen och kopplade på släpen, surrade fast den ställning jag gjort för att frakta fönstret jag beställt och nu fanns att hämta hos Bygma i Vindeln.

Körde dit och blött efter vägen då det var en temp över noll.


Kom till Bygma och fick vänta en stund innan jag fick hjälp att lyfta fönstret till släpvagnen men det stod redan på en liten pall så lossa det jag surrat och så på plats med det nya.

Det jag gjort fick plats framför fönstret.


Körde de 500 meter jag har till lägenheten och parkerade.

Inger gjorde lunch men jag hade ätit fil i stugan så det blev bara kaffe.


Visade ju en bild på ett hjärta med katt.

  I Vindeln har vi ett liknande som hänger på toaletten.

 


Datorn hängde med så lite grejande och flyttande av filer till och från min NAS, det går så mycket fortare än att gå via nätet här från stugan.

Vi fikade innan bilen lastades och ute på gården var det en sjö då brunnarna är täta men det gick fint att köra till stugan och fönstret stod då kvar.

Stugvägen som var vinterfin då jag åkte var delvis lös så bilen sjönk ned i snön.


Här baxade vi av lasten och jag parkerade släpen och bilen.

Lite pyssel innan vi tog kaffe, igen och nu satt vi på bänken ute nedanför sovrumsfönstret dit kvällssolen lyste.

Men det mulnade på och vi gick in.


Det blev rester till middag, fisk med tillbehör och vi såg om norrsken på SVTplay, fjärde och sista avsnittet, de andra var vågor, vulkaner och nått mer.

Nu var det faktiskt inspelat här i norra Sverige, Abisko och riksgränsen.

Efter det två avsnitt på Frostbiten innan det blev sängen.


Lite svårt att somna men har sovit gott och straxt efter sju blev det morgon.

Toa och frukost, Inger är också uppe.

Vi har pratat om renoveringen och planering av garderober m.m


Senare idag drar vi ned till stan och ska till Anders som tydligen har smörgåstårta han inte hinner eller orka äta upp själv.

Han vet hur han ska få mor och far i fällan.    


Sent i kväll blir det in till Vindeln igen då vi får gäster söderifrån och som ska få ligga i lägenheten.

Hoppas bara att det inte blir allt för dåligt väglag då det flaggas för snö.

Ett klipp från https://www.yr.no/

 

Men i morgon varmt och soligt så skotta blir det inte så mycket av.


Men nu snöar det lätt och det har snöat nån cm.

Nu -2.3° här och lika kallt i Vindeln.

Väderstationen säger -2,2° och 3,7 m/s från NO

 

Morgonbilderna ser ut så här.

         

 

Bänken syns i nederkant.

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Av Jan Sandström - Tisdag 23 april 13:39

Sädesärla. Men jag såg den igår och det finns några st. här. Lycka har något att titta på. ...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards