jans

Alla inlägg den 23 april 2020

Av Jan Sandström - 23 april 2020 09:25

...man det här problemet då???
 

Nu får man ett annat felmeddelande när man försöker koppla bloggen mot Facebook under inställningarna.

Har gått igenom inställningar och ändrat lite här och där på prov så nu har jag väl sabbat allt för mig.
Jag har ju ingen aning om vad som menas och vad som ska ändras.

Av Jan Sandström - 23 april 2020 08:58

Torsdag den 23/4


Igår var jag produktiv.

Bytte däck på bilen och två släpvagnar = 8 hjul och alldeles ensam gjorde jag det.

Men stressade inte utan tog det lugnt och hade en liten stol att sitta på och en dyna under knäna när domkraften skulle på rätt plats under bilen. Det var väl jobbigaste momentet liksom allt annat.

  

Passade på att backa ut min MC som jag spolade av dammet från då jag ändå skulle tvätta av vinterdäcken som sedan lades på plats i förrådet.

  

Gav bort en minibordsräknare till Hanna som kom cyklande med sin son i elpackcykeln som vi pratade en del om, liksom lite annat.

 

  

Tog fram Eriks sommardäck och då är det bara gummidäcken då han ska skifta på fälgarna, han har sparat in så det blev inget fälgköp här i vår som det var tänkt.

  

Ställde bort Ingers vintercykel och tog fram min.

  

Bytte urverk på en väggklocka vi fått, tur att jag hade ett sådant liggande i min låda.

  

Spaljen på plats och så blev det säkert en hel del annat mellan kaffemuggarna.

Hela tiden ljudboken i lurarna.


Inger kom hem och så blev det middag ute på altanen men efter den gick jag in och började se miniwesternserien

Godless

Inger bakade matbröd och så kom Erik förbi för att hämta sina däck som ska skiftas idag.

Jag gick isäng sent, först vid midnatt kom jag för mig att stänga TV:n och då låg redan Gunnar på min säng ovanpå överkastet.

Det som är så jobbigt för mig att ligga och ha allt vid fötterna. Men han flyttade sig senare till Ingers säng och vi hade öppet fönster inatt med.

Tids nog blir det pollen men det brukar ändå inte stoppa öppet fönster på natten men försöker stänga frammåt morgonen då naturen vaknar.

Jag har sovit hyfsat gott inatt även om kroppen värker.


Jo jag glömde skriva att jag körde igång snöslungan igår och parkerade den på högkant inne i garaget, ska ju se över den och byta några delar.

Men kanske inte idag då Inger är ledig och hon har flaggat för trädgårdsarbete. Fast det är mest hennes jobb det där med trädgården.

Granen där ute ska jag väl ta hand om, kvista och såga upp i bitar att elda upp.


Jag har tänkt på om jag skulle ta nån enklare kortare cykeltur idag, det brukar bara vara så jobbigt att börja med nya muskler.

På älg-TV kvittrar fåglarna högt och igår var det en hel del älgar med men idag har jag inte sett till några men så sitter jag ju inte och tittar hela tiden.


Det är mulet idag och ska vara så, +6,8° och tempen stiger så sakta hela tiden.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-04-23 09:15:10

Temperatur: 5,7 °C
Lufttryck: 1031,8 hPa och Falling
Luftfuktighet: 51 %
Vindstyrka: 2,4 m/s från WNW,
i byarna 3,1 m/s
Kyleffekt: 3,8 °C
Inne hos oss. Temp: 20,8 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,6 mm
Månaden: 12,3 mm
Året: 145,5 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
5,8 °C
Klockan:
09:08
Temp - Max:
15,6 °C
Klockan:
17:29
Temp - Min:
-0,9 °C
Klockan:
02:33
Temp - Min:
-2,0 °C
Klockan:
05:07
Lufttryck - Max:
1035,7 hPa
Klockan:
00:02
Lufttryck - Max:
1046,9 hPa
Klockan:
01:31
Lufttryck - Min:
1031,8 hPa
Klockan:
09:01
Lufttryck - Min:
1035,5 hPa
Klockan:
22:34


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:40
Sol upp: 04:40
Sol ned: 20:37
Skymning: 21:38
Dagsljus: 17:58 tim:min
Dag längd: 15:57 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 05:40
Månfas:
New moon
Moon
Måne ned: 20:37


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.

Det är faktiskt varmare vid marken här än uppe på skorsstenen.


Så här ser i alla fall bilderna ut idag.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards