jans

Alla inlägg den 29 april 2020

Av Jan Sandström - 29 april 2020 08:00

Ja då var det dags igen.

Onsdag den 29/4


Igår var en gråkall dag med nordvindar, så kändes det då för mig.

Men det blev ändå en kortare promenad, jag började enligt en plan på väg i huvudet men så drog den in mörka moln och snön började yra runt huvudet och det blev kallt så jag gjorde bara en kortare runda.

 

Gick genom lekparken och Klövervägen men jag frös ändå när jag kom hem fast jag klätt mig ordentligt, tyckte jag.


Men innan promenaden hade jag lappat ihop Marias cykelslang och så justerat gångjärn på ett par garderober.

Den ena är lite sned från monteringen så, eller jag borde ta bort baksidan och göra om den OM det nu hjälper.

Man får vad man betalar för och köper man nått billigt så blir det nog därefter.


Tomas ringde och var lite besviken, dom letar hus och budgivningen gick lite för högt på det dom var med på så det blev inget av där. Men det kommer fler kan jag trösta med och det finns fler där nere runt Jönköping vilket jag såg på nätet men det är ju inte jag som ska köpa så jag överlåter till dem att välja.


Eftermiddan och kvällen tillbringades ute sovandes på altanen, i alla fall om man heter Gunnar och är katt.

Jag låg en stund på soffan med ljudboken och så blev det soppa till middag och senare TV.

Fortsatte se på The Orville, en planetseriekomedi.

Och senare blev det film där jag såg 

Horrible Bosses 2

En uselt dålig film med dåliga skämt.


Inger kom hem och det blev sängen, först ljudboken och sedan sova, Något annat blev det inte.

Jag har sovit men vaknade tidigt och massor av tankar i huvudet om lillstugans bygge.

Så jag steg upp redan halv sju och skrev in påminnelser i mobilen om vad jag tänkt och ska skaffa eller ta med till stugan.

Sedan dusch och morgonsysslor.

Inger har cyklat iväg till jobbet och det där paketet som skulle ha kommit igår kom aldrig utan jag fick mess om ny tid och det blir imorgon torsdag.

Vackert att jag ändå fick det messet från Postnord.


Men idag blir det plocka ihop grejor, kanske komma mig ut på altan men det ser ut att bli en liknande dag som igår.

Gunnar var ut en stund men kom nyss in igen och då är det kallt ute, det hindrar ändå inte grannens katter att göra sin runda här ute och nu sitter en av dem här utanför fönstret.

 

Jag får se om jag ids gå ut en sväng eller om det får räcka här inne, jag har ju promenadbandet att traska på men det är inte lika roligt.


Just nu har jag +2,2° och det blåser en nordlig vind samt mulet så jag blir inte förvånad om det kommer vita flingor.

Väderstationen visar Vädret på Vallmovägen 15 i Umeå

Aktuella värden:
2020-04-29 08:15:10

Temperatur: 2,0 °C
Lufttryck: 1023,7 hPa och Rising
Luftfuktighet: 58 %
Vindstyrka: 3,8 m/s från NE,
i byarna 7,5 m/s BRRRR
Kyleffekt: -1,7 °C
Inne hos oss. Temp: 21,2 °C Fukt: 35 %


Nederbörd.

Timmen: 0,0 mm
Dygnet: 0,0 mm
Gårdagen: 0,0 mm
Månaden: 14,4 mm
Året: 147,6 mm

Dagens
högsta - lägsta.
Gårdagen
högsta - lägsta.
Temp - Max:
2,2 °C
Klockan:
08:07
Temp - Max:
6,8 °C
Klockan:
12:30
Temp - Min:
-1,5 °C
Klockan:
04:31
Temp - Min:
-1,5 °C
Klockan:
03:56
Lufttryck - Max:
1023,8 hPa
Klockan:
08:13
Lufttryck - Max:
1025,0 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1021,2 hPa
Klockan:
00:00
Lufttryck - Min:
1020,9 hPa
Klockan:
17:06


Dagens sol och måntider.

Gryning: 03:14
Sol upp: 04:19
Sol ned: 20:56
Skymning: 22:02
Dagsljus: 18:48 tim:min
Dag längd: 16:37 tim:min
Morgondagen: There will be 6min 32s more daylight tomorrow
Måne upp: 07:38
Månfas:
Waxing Crescent
Moon
Måne ned: 03:18


Till den ordinarie vädersidan
och vår webbsida.


Så här ser bilderna jag tog tidigare ut.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards