jans

Alla inlägg den 9 november 2022

Av Jan Sandström - 9 november 2022 08:19

Onsdag den 9/11


Igår blev det lite pyssel och rens här och där.

Men inte så mycket som syns.


En stund i rummet med boken och kaffe.

Fick ett snabbt besök av barn och barnbarn som lämnade tillbaks grejor som inte var hans utan syskons sparade skolmaterial.


Värmde sista palten jag stekte upp tidigare och åt medan jag såg en film från Netflix.

Lite mer datorpyssel efter den innan jag gick isäng och nu med en ny bok.


Inger kom och Gunnar låg mellan mina ben. Släckte och somnade ganska fort men vaknade mitt i en   erotisk dröm.

Ingen fru i sängen utmed så jag tänkte att då har hon väl stigit upp.

Ack vad jag bedrog mig, hon hade inte ens kommit isäng och klockan var bara midnatt så det var bara att somna om vilket jag gjorde och vaknade sedan strax innan 7.


Upp och toabestyr innan jag gjorde frukost.

Har kollat nätet och ute snöar det, igår kväll kom det lite snö i stugan men inte så att det behöver skottas men snart kommer det väl mer.

Dom har flaggat för 1 dm. idag eller kväll men samtidigt har yr.no en temp ovanför nollstrecket så antingen regn = blankis eller så blötsnö som också är ett elände, men det blir lite ljusare ute med vitt på marken.


-1,7° utanför fönstret och småfåglarna svärmar runt fröautomaterna.

Väderstationen visar -0,9° och 2,4 till 3,1 m/s bäring 45° alltså från NO


Morgonbilderna ser ut så här idag.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards