jans

Alla inlägg den 13 november 2022

Av Jan Sandström - 13 november 2022 08:55

Söndag den 13/11


Igår stökade och bökade jag på bak i varmförrådet och kröp uppe på vinden där jag drog närverkssladd.

Men jag tänkte helt fel då jag senare skulle klämma kontakter på ledningen.

Det gick bara inte, den där styva skärmade sladden är ju nån hundradels mm tjockare trådar på så dom gick helt enkelt inte in i kontakterna.

Man ska ju ha fasta vägguttag för den. Och sådana hade jag naturligtvis inte.

Jodå men en innerdel från ett uttag och det andra utan kåpa men med en sladdstump fastsatt som tidigare mall.

 

Så när jag väl hade dem gick det fort att montera och testa.

Men inte fungerade det, en tråd hade inte kontakt men trycka en extra gång med verktyget och så sätta dit en switch och testa anslutningen med en dator. Och jag hade kontakt med nätet.


Mitt på dagen efter lunch så åkte vi in till Vindeln där vi kikade på bostäder och vi ska INTE ha lägenhet uppe på Hallonvägen.

Helt emot våra planer med ett praktiskt boende med den uppförsvacken det är dit efter att ha varit och handlat på ICA.

Vilket vi också gjorde men nu med bilen som vi åkte hem till stugan med och jag fick mitt kaffe.

Det var efter det jag gjorde klart med nätverkskontakterna och skruvade klart hyllplanet.


Lite annat pyssel och så en skön kväll med lax till middag och så TV, men inga mordiska deckare utan barnprogram.

Det blev lite sent för Emil men farmor o farfar gick tidigt isäng, redan innan 11 låg vi och Inger somnade och jag straxt efter då jag läste lite.


Vaknade vid 2 av värk och fönstret öppet så lite svalt i rummet. Gunnar låg och sov så jag stängde men då blev det varmt.

Ont i kroppen och snurrig i knoppen så jag har sovit dåligt några timmar inatt men somnade efter att åter igen öppnat fönstret och dragit ned värmen.


Låg till åtta då det fick bli morgon, kallt ute med runt -3 grader.

Idag blir det några fler hyllor i varmförrådet men även ute i kallförrådet och så ska jag skruva upp en lampa över dörrarna där.

Vi ska även ned till byastugan där det är höstmarknad idag och det blir väl nått fika där.

Vi åker lite tidigare hem igen då Emil måste få komma till ro efter en helg med oss.

Emil och farmor stod och kollade på ekorrarna och någon nötskrika.

   


Jo kattluckan skulle jag vilja få dit men jag tog ju inte med sticksågen, det kanske fungerar med tigersågen.


Några grader under noll, frost på gräsmattan men solen skiner och det verkar då inte blåsa som det gjorde igår.

Morgonbilderna ser ut så här.

   

 

 




   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards