jans

Alla inlägg den 24 november 2022

Av Jan Sandström - 24 november 2022 08:22

Torsdag den 24/11


Igår lödde jag ihop en grej som ska sitta på Anders snöslunga.

En likriktare så att en ny LED-belysning fungerar bättre, eller jag tror då att den gör det.

Monterade ju LED på min gamla men den gick sönder ganska fort så då gjorde jag en sådan och nya lampor och peppar peppar så har det fungerat några år.


Dammsög och plockade lite nere i verkstan och så plockade jag här i kontoret.

Kaffe och boken en stund i rummet och så pyssla med katterna, fast dom sover mest.


Jag fick då bort lite mer här inne men jag var lite slö igår.

Värmde soppa och gjorde varma mackor till middag, Inger jobbade dag och sedan stack tjejerna där ut på galej.

Bowling och mat, klart de får ut och roa sig såsom de sliter på ädreboendet.


Till maten tänkte jag se nån film men hittade inget som lockade så det fick bli Star Trek med läskiga utomjordingar.

Sedan blev det St Aidians sjukhus.


Vi fick tidigare erbjudanden om lägenheter i Vindeln och det slutade med att vi ställde oss intresserade på två st. i närheten av ICA.

En i höghuset och på fjärde våningen, inte så stor men dyr hyra fast då är ju allt modernt och ganska nytt.

Den andra två hus bort och äldre, nackdelen där är att det inte är hiss.


Gick isäng med min bok och runt midnatt släckte jag då Inger kom isäng.

Har sovit gott men mitt högra knä har jag besvär med.


Vaknade då Inger gått upp men jag gick isäng en stund till.

Nu morgonrutiner avklarade och dagen gryr.

Efter lunch ska jag över till väninnan Maria och julfika och så får vi skvallra lite mer än via telefon.

Men jag har ännu inte beslutat om jag ska promenera eller ta bilen, det är 3 km enkel väg och mitt knä spökar och gör ont.


I alla fall -4,3° där ute men nästan vindstilla. Jag kan ju gå sakta och få någon att skjuts, hämtning hem.


Morgonbilderna ser/såg ut så här när jag sparade dem tidigare då det var mörkare ute.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards