jans

Alla inlägg den 26 november 2022

Av Jan Sandström - 26 november 2022 08:23

Lördag den 26/11


Igår fick Inger ut och jobba extra på förmiddan så jag fick lite ledigt.

Men städade ändå och plockade bland papper och annat här i kontoret.


Efter lunch kom hon hem och vi plockade fram och julpyntade huset, för sista gången.

Satte upp stjärnor och stakar, plockade ned och flyttade om och till slut blev det nog nästan jul här också.


Men julmusiken genom min Squeezebox fick jag inte igång så tur att vi har kvar och kan spela CD i köksradion.

Synd bara att jag tidigare gav bort alla mina brännbara CD så jag kan inte göra några nya skivor.

Det blev middag och vi åt medan vi såg om supervulkanen i Yellowstone.

När den smäller så lär vi höra det hit och sedan kan vi gå isäng för evigt.

Men igår så fortsatte vi plocka och rensa tills det blev dags att krypa isäng.

 

Släckte lampan och lade undan boken då den höll på att ramla ur mina händer och sedan har jag sovit gott.

Vaknade vid 6 men låg sedan kvar en halvtimme.

 

Morgonrutinerna klara och har kollat efter någon spelare till köket, funderat på en Google Nest Hub 2nd Generation

Men nu verkar den inte kunna spela från det vi har sparat på vår NAS utan man måste ha Spotify.

Jag begriper inget av allt det nya så det får väl bli radion och P4.

Själv kan jag ju spela här i kontoret och ha julmusik.

Blåtandhögtalare och via radion säger dottern.
Jag får väl se vad det blir. Nu ska jag rensa huvudet och blogga klart och sedan fortsätta städa och rensa i huset.

 

Det är du mildare ute och nu 0,0° 

Väderstationen +0,2° och 3,8 till 4,1 m/s från syd

 

Morgonbilderna ser ut så här.

           


Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards