jans

Alla inlägg den 27 november 2022

Av Jan Sandström - 27 november 2022 08:48

Söndag den 27/11


Idag blir det grattis till syskondottern Annelie Vigren som bor i Ö-vik.

 


Igår åkte jag till NetOnNet och parkerade utmed en liten grön bil som jag kände igen.

Ringde Erik och frågade var han var, Hemma sa han men jag undrade om det var sant då jag kom på att Maria tidigare frågat om att få låna bilen.

Så då ringde jag hon och undrade vilken avdelning hon var på, bara att halta iväg igenom affären och så en liten pratstund men hon och Mona.

Jag letade mig fram till hyllan med Google Nest och fick än en gång prata med tjejerna som nu tittade efter LED-belysning.


Betalade och åkte hem till förmiddagskaffe.

Sedan jobba jobba jobba men det ger lite resultat.

 

Så sakteliga blir det mindre på hyllor och golv där det stått ett par lådor med sladdar, en lång tjock SCART-sladd och så en massa ljudobild, långa och korta.

Hann även sitta i soffan en stund med boken, och sova.

Sedan garaget där jag rensade bland lampor o kontakter o strömbrytare.

Plastbackarna blev då lite lättare att ställa tillbaks på hyllan.


Lutfisk till middag och en julfilm från Netflix på TV.

Sedan blev det en ny trillerserie få SVT som heter Transport


Lite mer dator innan sängen och en kort stund med Femgänget av Enid Blyton.

Vi hittade ju en låda med ungdomsböcker och nu plöjer jag igenom The Famus Five fast vi har inte alla böckerna.

Det blev ju julöl till maten och så två muggar kaffe och ett glas rött så det blev upp och kissa några gånger men eljest sovit gott.


Vaknade först närmate åtta och morgonsysslorna avklarade förutom bloggen.

Den där Google är knäpp, hon begriper ju inte vad jag säger   


Ska klä på mig snart och då packar vi bilen med grejor för att senare åka en sväng upp till stugan med det och kika in i Tavelsjö på väg hem. Det kan bli eftermiddagskaffe på Värdshuset Prästgården.


+0,3° där ute och gryning, men det är mörkt och nu har snart den snö vi fick töat bort.

Väderstationen säger +1,4° och 3,7--5,1 m/s från sydost.


Så här ser det ut där ute.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards