jans

Alla inlägg den 29 november 2022

Av Jan Sandström - 29 november 2022 17:15

Första parkett men ändå ser jag inget mer än blinkande blått ljus.

   


 
 
 

Av Jan Sandström - 29 november 2022 13:15

I alla fall i stugan, här kom det lite smått men nu vet jag inte om det övergått till regn.

   


Men vi har plockat och flyttat grejor.

Två fåtöljer som Inger började klä om men så tog tid och ork slut så nu ska de bort, vill någon köpa för typ 100:-/st går det fint.

 

Material för omklädnad finns liksom gamla tyget att ha som mall om det behövs.


En tidigare omklädnad finns och även den säljer vi för 100:-

 


Min träningscykel jag köpte för några år sedan (2016) säljer jag också.

 

Den är inte mycket använd men får jag 1000:- för den är det din, kvitto finns.

 

Lägger ut det här på Facebook om en stund.


Av Jan Sandström - 29 november 2022 09:37

Tisdag den 29/11


Idag fyller jag 28 1/12 (en tolftedel), men ta det där med 28 med en nypa salt, kroppen kanske säger +40 år men huvudet...


I alla fall grejade jag lite igår förmiddag, Det finns saker jag inte vet värdet på så då frågar jag barnen.

     


Inger cyklade till jobbet och jag fick mejl.

Vi har blivit erbjudna en lägenhet i Vindeln som vi får titta på imorgon onsdag   

Det är en trea i ett äldre tvåvåningshus byggt 1967 så det är i alla fall yngre än vad jag är.  

Ringde Inger så hon måste ta ledigt ett par timmar och skrev om det så barnen fick veta.

Men jag har nog missat att mejla Tomas kom jag på nu.


Tyvärr ingen hiss och balkongen är skraltig men vi får se vad första magkänslan säger om det blir "nu är vi hemma" eller "nej det här är kanske inget för oss".


Sedan åkte jag och skaffade några saker som behövs här i huset, hem och bytte ett dåligt eluttag och efter att ha varit hemma, druckit kaffe, jobbat så åkte jag till Anders men stannade och köpte lite på IKEA, snabbt in och snabbt ut.


Kom till Anders och blev välkomnad av Atho och så satt/stod vi i köket och pratade om arbetsgången med köket, kakling av vägg och foder runt fönstret m.m


Åkte hem efter ett par timmar och här blev det kaffe och två pepparkakor till Star Trek och surfa på nätet.

Inger kom hem och det blev sängen.


Har sovit lite oroligt men ganska gott och vaknade först kvart över åtta.  

Idag ska jag spackla och laga fönsterbänken som rasade ned av barnbarnens tyngd.

Ta fram ritningar på lägenheten och göra i ordning så vi har måttband m.m med oss då vi tittar på lägenheten.

Måste ju kolla att den verkligen är på 83,2 m²


Sedan blir det väl fortsätta rensa och pyssla här hemma.

En gråtrist dag med +0,7° där ute men vindstilla.

Väderstationen visar +1,0° och 1,7 m/s från syd.


Morgonbilderna ser ut så här men utan ekorre idag.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards