jans

Alla inlägg den 20 november 2022

Av Jan Sandström - 20 november 2022 15:48

Det stota problemet med att få pengarna att räcka till.


Jag har nu suttit och rensat arkivpärmar med kvitton och annat som jag sparat och sett att det är massor av utgifter till


Fritid

Videofilmer

Musik

Körkort och gu vet vad.

Men mest av allt är väl teltfonräkningar, bensinräkningar och DATORER med tillbehör.


Kanske kan jag skicka fakturor till barnen.  


Det var då inte bättre förr.

 

250 GB för 800:-

Men i min första dator köpte jag en 120 Mb hårddisk för 1200:-


Hur många 100 000:- har vi inte lagt ut under åren.


Fast vi fick väl snälla barn på köpet, tror jag.     


Men idag har jag hunnit agera som ersättare till min far, jag har målat.

    Nu är det där klart efter endast 33 år.


Vad blir det nu, boken i fåtöljen men då somnar jag bara.

Av Jan Sandström - 20 november 2022 09:18

Söndag den 20/11


Igår lastade jag grejor i bilen innan jag åkte till BYGGmax där jag köpte två hyllplan och några byggbeslag.

Vidare till Umedalen där jag hämtade upp Erik.


Vi åkte hem och hämtade mer saker och så upp till stugan där Erik gjorde ett datorjobb i nätverket.

Men vi hade lite problem med att logga in i routern fast efter lite tid, försök och trixande så gick det.


Jag blev stressad men gjorde några varma mackor fast bara i mikron, Erik ville nog ha dem från mackjärnet men så långt orkade jag inte just då.

Jag lämnade han åt sitt knappande på datorn och gick ut för att sätta upp ett fågelbord på nya förrådet och det gick det med även om det inte blev som jag först tänkt.

Hittade ingen kätting så det fick bli en inplastad ståltråd.

Det syns till vänster om förrådet på en av morgonbilderna.


Vi åkte hem och jag lämnade av Erik hos sig. Hem med mig och en fruktansvärt skitig bil men in med grejor och så spolade jag av bilen innan det blev kaffe och boken.


Sedan blev det datorjobb innan Inger kom hem och till slut fick jag middag, den vanliga menyn = rester. 

Vi åt medan vi såg på en flodresa som nu var i Kanada.

Inger till sitt och jag återvände till datorn, satta på Star Trek medan jag lät skannern jobba.


Gick isäng och har sovit gott.


Upp efter 7 och idag borde jag ta en vilodag med tanke på mina händer och knän.

Måste ta det lite lugnt ibland och att då hålla på med pappersvändande vet jag är av ondo.

Men jag har grejor att göra här hemma, allt för mycket känns det som men det måste göras om vi ska kunna sälja huset efter nyår, eller trettondagshelgen då vi kör igång med fotograferingen här inne och sedan annonsering på nätet.


Det verkar långt dit men tiden rusar iväg, kan man ta ut batteriet från almanackan?

Men idag borde jag såga hyllplanen och montera tillbaks framför vattenrören i syrummet där det en gång satt skydd jag byggt.

Och måla ovanför köksfläkten och och och.

Kanske ta boken och sätta mig i rummet efter att Inger åkt till jobbet vid lunchtid.


-2,4° utanför fönstret, gråmulet och 3,3 m/s från NO, 4,1 m/s i byarna.

Morgonbilderna ser ut så här idag.

       


Fågelbordet är det röda till vänster.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards