jans

Alla inlägg den 22 november 2022

Av Jan Sandström - 22 november 2022 07:49

Tisdag den 22/11


Är det här också ett "magiskt" datum? 22-11-22


Eljest blev det bygga igår, även där blev det något som släpat efter sedan jag plockade bort inne i syrummet men nu blev det två hyllplan framför vattenrören.

 

Jag iddes inte formsåga efter golvet men man kan ju sätta dit en golvlist, det där rummet är ju den gamla tvättstugan och det finns en golvbrunn under mattan. Jag tror då att det blev en sådan där och mattan tror jag bara ligger lös på det målade betonggolvet.


Sedan blev det städa papper här i kontoret och nu ser man att det händer saker här. Och det är ju uppmuntrande och ger mersmak i att rensa.

Inger har köpt ny spis och satt in utan att hon sagt något, eller kan det vara så att hon rengjort ugnen och ungsluckan.

Den ser nu (nästan) ut som en ny spis.

En kort stund i fåtöljen med boken innan det blev middag, en härligt varm och go soppa och ett par varma mackor till.


Till maten såg vi om Våra husdjurs hemligheter på Netflix.

Djur är inte så dumma eller ointelligenta kanske man ska säga.


Senare blev det sängen och boken med en blöt snökatt mellan mina ben.

Det snöade och när Gunnar kom in var han vit av snö, naturligtvis ville han värma sig hos mig och helt klart så fick han det.

Släckte och har sovit gott inatt.


Vaknade och upp innan sju. Idag mer jobb men mest vända papper och jag ska plocka ned sådant som inte används dagligen i lådor.

Typ arkivmaterial som mappar med kartor och tidningsurklipp.
Tomkartonger som ligger där ska jag gå igenom, alla är inte tomma utan det finns saker som följer med som böcker och kanske någon CD. Skruvar och sladdar men nu ska det rensas för garantier är utgångna och det blir aldrig att skicka tillbaka en grej.


Men det kan bli annat gjort också. Det ser jag och Inger jobbar kväll idag så jag tar dagen som den kommer.

Borde ta mig ut i verkstan och limma på väderkvarnen.


Ute gryr dagen så sakta, -2,4° utanför fönstret och nu kom en kall Lycka in och strök sig mot mina bara fötter.

Hon var då inte snöig och blöt.


Väderstationen visar samma temp och 3,1 till 4,4 m/s från NO


Morgonbilderna ser ut så här.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards