jans

Alla inlägg den 15 november 2022

Av Jan Sandström - 15 november 2022 08:47

Tisdag den 15/11


Igår steg jag upp tidigt då jag sov dåligt och hade värk, men lyckades ändå sova en stund på morgonen.

hjälpte Inger en liten del här hemma och så kom vi på var de små stålkulorna vi ibland hittat kom ifrån.

Kullager från utdragsskenorna till lådorna i hallbyrån.

När jag skulle fixa en skena som jag trodde var lös så ramlade de resterande kulorna ut och så blev det med de andra lådorna.
Så bort med allt och så kolla med Jysk om reservdelar, men det verkar inte finnas däremot finns de på nätet och faktiskt på Bauhaus som nu finns här i Umeå.

Fast där verkar de vara betydligt mycket dyrare än från utlandet. Det blir nog ändå där jag köper några och jag tror de bara säljs parvis.

Synd att jag slängde alla dessa då jag skrotade en byrå hos Tomas i Jönköping, tror faktiskt det var samma sort där som här.

 


Inger cyklade till jobbet och jag gjorde ingenting under dagen, jo jag rensade lite bland papper här i kontoret men även en stund i rummet med boken.
Senare blev det att värma en matlåda med lasagne som jag fick levererad av Maria, även om jag även hade kåldolmar så åt jag inte dem utan de blir till dagens middag.

Slappade alltså och gick på Alvedon och Diklofenak (snärtstillande salva).

Såg en film och så kom Inger hem, lite datorpyssel och prat innan det blev sängen och inatt har jag fått sova, bara upp och kissa en gång och vaknade nu halv åtta då jag steg upp.


Morgonsysslor klara och så blogga. Höger knä värker fortfarande men det står jag ut med, Tar Alvedon lite senare när jag skrivit klart. Jo även fingrarna är onda så det blir inte så mycket jobb idag.

Har stoppat in motorvärmaren på bilen då jag tänkt åka och köpa de där lådskenorna och så skruvar jag väl ihop byrån.

De kommer att kosta lite drygt 300:- förutom bilkörningen men en ny byrå kostar också och vi trivs med just en där.

4 stora lådor och två halvlådor upptill. Tar väl ett foto när jag fått ihop den.


Motorvärmaren behövs nu för -5,0° där ute men helt vindstilla enligt väderstationen och det blir sol när väl den kommer upp.


Så här ser morgonbilderna ut idag,

     


I stugan är solen redan uppe.

     

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards