jans

Alla inlägg den 16 november 2022

Av Jan Sandström - 16 november 2022 09:49

Onsdag den 16/11


Ja då har halva november gått och det har börjat bli kallare men än ingen snö   

I och för sig kul att köra snöslungan när den fungerar men det är kallt med vintern.

Jag håller väl på att bli åldersrik eller äldre, men inte gammal ännu.


I alla fall så åkte jag iväg igår morse, först byta kolsyretuber till läskmaskinen, sedan köpa skenor till byrån i hallen som havererat.

Hittade på nätet men även Bauhaus som öppnade här i stan för nån månad sedan, eller är det ett par veckor.

I och för sig dyrare men nu fick jag tag på dem direkt och ett par andra saker som handtag och bättre beslag till förrådsdörrarna i stugan.

In snabbt på Kjell & Co där det blev ett par nätverksuttag, så att det blir riktigt gjort det jag drog i stugan.


Hem och så lagade jag byrån.

   


Så nu är den hel och fin igen och lådorna går lätt att dra ut.


 


Den kan säkert hänga med ett antal år.

Satt med datorn, plockade bland grejor och gjorde ingenting emellanåt.


Mäklarfirman Boporten ringde men inte Maria som vi skulle anlita, nu var det en annan som berättade att hon tagit över från Maria som slutat hos dem.

Hur 17 ska dom ha det, första mäklaren som anmälde sig och skulle komma slutade tvärt så då dök Maria upp med en kollega.

Och nu har hon slutat, hon som vi ville ha men nu ska vi fråga om det är fritt att hoppa av och ta en annan som hamnade på andra plats av de vi hade på besök.

Vi bestämde i alla fall att den nya ska komma imorgon torsdag då Inger är ledig och vi bara ska köra bort grejor.


Jag fick en stund i fåtöljen med min bok då Anders ringde.

Det blev så att vi blev kattvakt igen till Lycka och han kom lagom till middag. Så jag värmde kåldolmar och vi åt just innan Inger kom hem.

Han är inte glad på hunden Atho för bara han vänder ryggen till så biter Atho av kopplet.

Nu limmade vi ihop och senare sydde han så det blev starkt.

Jag rekommenderar min 5 meter långa rostfria kätting jag har, men han kanske biter av en sådan också.

Den köpte jag för att ha till stuprör på gäststugan men det blev inte så utan jag satte dit riktigt stuprör då det blev en husvagnsport.


Anders åkte och katten blev kvar, vi gjorde kaffe och te och varsin varm macka och så såg vi ett avsnitt om vackra flodresor.

Lite datorkoll och läsa vad som hänt innan det blev sängen med boken en stund innan jag släckte och har sovit relativt gott inatt.


Vaknade efter 7 och morgonsysslor och lite annat avklarat.

Idag mer rensa och plocka bland grejor, att man dragit på sig så mycket på så kort tid som 37½ år i huset.


Kallt ute men jag ska bara ut och fylla fröautomaten.

Lycka höll på att riva ut blommorna här i kontoret då hon skulle fånga fåglarna utanför fönstret så jag fick ta bort några krukväxter och det blev så ljust här inne.


Men kallt ute med -5,5° men vindstilla med 0 m/s.


Så här är dagens morgonbilder då solen just kom över hustaket.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards