jans

Alla inlägg den 19 november 2022

Av Jan Sandström - 19 november 2022 08:58

Lördag den 19/11


Igår lastade jag bilen full med grejor, mest sådant som hör till min MC som väskor, delar jag plockat bort då jag satt dit nytt, originalrutan (den är 1 dm lägre än den jag ersatte med) och ryggstöd som ersattes med toppboxen.

Kommer mest troligt inte att användas igen men man vet ju aldrig.


I stugan började jag skruva dit lampan över dörrarna till nya förrådet så nu blev det ljust där också. Men jobbigt att jobba när det är -7° ute och i förrådet.
Hängde upp lite längre brädor under takstolarna och flyttade om saker.

Dörrarna jag byggde tog i varandra så det blev till att karva av lite med cirkelsågen, bytte låsbeslag jag köpt nya och sedan fick jag dit nedersta hyllan jag håller på med.

 


Hängde upp stjärnorna i lillstugan kom jag också ihåg att göra.


 


Liksom att mata småfåglarna men ekorrarna såg jag inte till. Bara spåren i snön som kommit.

 


Åkte hem men glömde åka förbi svågern i Varmvattnet men skönt att komma hem och ta en varm dusch.

Kaffe och så mer plock och datorpyssel.


Inger kom hem och senare blev det varm soppa och varma mackor och det var gott för jag var frusen efter dagens jobb fast jag haft skoteroverallen. Men den är ju inte som ny efter 40 år.

Vi såg om en eller flera stora helikoptrar på uppfinningsprogrammet som finns på SVTplay, Inger gick till sitt och jag såg ett par avsnitt av Star Trek när de samarbetade med Borgerna. Det är då 7 av 9 kommer in, alltså Seven of Nine


Sista datorkollen och så blev det sängen efter en stor Alvedon och smörja in händer och knän som värkte.

Men efter en stund med boken så sov jag och har fått sova skapligt.


Upp och kissa en gång eljest vaknade jag först halv åtta.

Frukost m.m och prata en stund med sonen Tomas som gjorde kaffe och servade barnen där nere i Jönköping.


Erik slängde ut en fråga igår kväll om någon ville följa med upp till stugan och då nappade såklar jag på det.

Kan lasta bilen med grejor så får vi bort ett lass till härifrån stan.

Vi får ju inte köra i onödan med tom bil.


Så idag blir det väl en resa till men inte lika kallt idag eller det är det kanske.

Mulet och grått, det har kommit några snöflingor och -3,3° och 2,4 m/s från norr.


Så här ser morgonbilderna ut.

       

 


Släckt och tänd belysning.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards