jans

Alla inlägg den 11 november 2022

Av Jan Sandström - 11 november 2022 08:20

Ensammas dag idag den 11/11


Men igår var jag igång.

Snickrade och gjorde klart ovanför köksskåpen, man ska göra klart direkt anser jag och det här tog bara 33 år att färdigställa   

Det ringde på dörren och jag trodde han skulle hämta påsen med LEGO, men inte det utan han jagade jobb och undrade om jag behövde byta fönster, montera solceller eller annat.

Men inte något av det utan jag tog bara hans kort och ska lägga det i pärmen till nya ägarna, vilka det nu blir.


Sedan fick jag mess och lastade in en spjälsäng i bilen och körde upp den till Ålidhem där en kille köpte av mig.
Jag fick hjälp av hans granne som jag stötte på i porten och han bistod med att bära delar från bilen som jag fick ställa 100 meter bort.

Då visste jag inte att det var grannen.
Det var tut för köparen hade en liten ledsen flicka på armen då han öppnade dörren.


Efter affären så åkte jag och handlade, nya flaskor till Soda Streamern och blompinnar jag ska ha till väderkvarnen.

Passade på att tanka bilen när jag ändå passerade OKQ8


Hem och kaffe i rummet med boken en stund innan jag färdigställde köket och kunde städa undan.

   



Men sedan kom han som skulle hämta påsen med LEGO och det blev en pratstund i dörren om Vindeln som han kom ifrån.


Inger kom hem och det blev senare middag och kaffe då vi såg två avsnitt av Karppi från Netflix.

Lite efterkoll i datorn innan det blev sängen och förutom de timmar mellan 1 och 3 då jag sov dåligt har jag sovit så 7 steg jag upp.

Då var Inger på jobbet.


Dusch, toa och nu frukost efter att ha ögnat igenom tidningen. Ukraina och Facebook.

Idag blir det lasta bilen och släpvagnen med sådant som ska upp till stugan dit vi åker när Inger slutar jobbet, då har jag varit och hämtat barnbarnet Emil som ska vara med oss.

Han är tydligen väldigt taggad på att få vara i stugan med gamlingarna.


Jag ska under lördagen få i ordning några hyllor i varmförrådet, kanske hinna dra nätverkssladd och även hyllor i kallförrådet, det vita på bilden nedan.

Men vi ska även in till Vindeln på lördag och ta en promenad och kolla in hur det egentligen ser ut på ett par ställen och OM vi verkligen vill eller inte vill bo där.

Det ska ju bli skapligt väder och den snö som föll har liksom försvunnit.  

Till de små barnens förtvivlan för det behövs bara lite vitt på gräset så åker pulkor och annat fram.


Men nu ingen snö utan barmark och mörkt fast idag blir det nog sol en stund.

+8,7° och vind på 2,4 till 4,4 m/s från NW


Så här är dagens morgonbilder.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards