jans

Alla inlägg den 21 november 2022

Av Jan Sandström - 21 november 2022 08:13

Måndag den 21/11


Vad är det med katter och datorer? Är det värmen de söker eller är det bara för att   

 


Men igår jobbade jag lite här hemma, lagade belysningen till utegranen och senare målade jag här i köket det jag tidigare snickrat ovanför köksfläkten, efter att Inger gått iväg till jobbet.

   


Det tog inte så lång tid men jag hade en som ville hjälpa till, katten Lycka som nu inte fick ligga på datorn ville upp och vara med i målningsarbetet. Men så långt sträckte inte min givmildhet sig.


Sedan satt jag här vid datorn och rensade arkivpärmar från kvitton och räkningar då jag letade sådant vi lagt ut på huset.

Men fasiken vad vi lagt ut pengar på ungarna under åren.

Inte fick man mycket heller när man köpte hårddiskar.


 


Men jag hann inte med en stund i fåtäljen med boken utan det blev datorn och Star Trek på lilla skärmen innan jag gjorde middag som blev stekta burgare på formfranska och så ägg på.

Det åt jag medan det blev en gammal SF-film från Netflix, men jag somnade en stund och fick backa och ta om10 minuter på filmen.


Kaffe och en liten likör till en julfilm jag startade. Den var lite bättre men som alla andra julfilmer från andra sidan havet.

 


Sedan mer tid här i kontoret med att rensa pärmar så nu är det slut på dem.

Jag har en till med kontoutdrag men den åker nog genom papperstuggen tids nog efter att jag har ägnat igenom om det finns något att ta reda på där.


Inger kom hem och senare blev det sängen och min bok innan Gunnar kröp ned mellan mina ben och lyset släcktes.

När Inger kom isäng gick han över till henne och jag kunde vända på mig och sov sedan gott inatt.


Vaknade vid 6-tiden och steg upp, toa, frukost och tidning avklarat liksom mejl till mäklaren om lite jag skrivit ihop.


Idag blir det jobba säger Inger, som om jag inte gjort det men hon är ledig idag så då blir det JOBBA.

Bara det blir inne för ute ser det råkallt ut med -4,7° utanför fönstret.

Väderstationen visar -4,1° och 1,9 till 2,7 m/s från NO


Morgonbilderna ser ut så här.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards