jans

Alla inlägg den 30 november 2022

Av Jan Sandström - 30 november 2022 09:13

Onsdag den 30/11


Ja så är det sista dagen i november.

Igår blev en dag som de flesta andra, jag påtade på här hemma och grejade med lite av varje, en stund i rummet med boken och kaffemuggen blev det också och så satt jag här med Star Trek på en skärm och hus o lägenheter på den andra.


Såg i ögonvrån att det blinkade där ute och BLÅTT.

 


Så jag gick ut bakom förrådet men såg egentligen inte bättre vad det nu fanns att se. Kunde då konstatera att det inte var billackeringen som brann.

 



Men full utryckning verkade det vara med brand. polis och ambulans som kom.


Såg senare på VK att det var en bilkrock och det är inte oväntat där för det är 40 km/h efter vägen men vissa kan säkert hålla 80-100 och med tanke på alla utfarter så...


    

Den här bilen kom smygande och körde in utmed ett brandfordon, kanske försökte smita närmare eller vad nu meningen var.

Men meningen var nog inte när han backade och lite häftigt tyckte jag och så KRASCH.
Det stod en lyktstolpe i vägen så bilen fick nog sina skador och stolpen blev lite krokig.


Det blev lite snack med barnen om allt på WhatsApp och jag återgick till mitt rymdskepp i deltakvadranten.

Jag plöjer alltså igenom Star Trek Voyager.


Laga väggen i tredje rummet tog jag itu med, barnbarn hade suttit på fönsterbänken som då ramlat loss, det var ju inte meningen att den skulle vara lekplats utan endast för blommor och liknande.

Nu var det 6 hål i gipsskivan som jag tätade igen för att senare montera fönsterbänken igen.


Middagsdags och jag värmde det sista av kålpuddingen som togs med in till soffan och TVn.

Startade en serie men somnade nog ganska tidigt i den men så ringde telefonen.

Det var Helen, mäklaren och vi pratade en stund innan jag gick och kollade mejlboxen där det låg ett antal från henne.

En massa papper som skulle skrivas under med bank-ID

Men även en massa frågor att fylla i.


Inger kom hem och hon fick också fylla i och skriva under.

Sängen, boken och katt utmed mig men har sovit oroligt efter tre någon gång.


Steg upp med Inger innan sju och toabesök m.m

När hon cyklat till jobbet läste jag av vattenmätaren före och efter en dusch och 42 liter gick det åt.


Idag skulle vi ju åka och titta på en lägenhet i Vindeln men det blir inte så, Inger kunde inte ta ledigt.

Det är ju inte direkt personalöverskott på äldreboendet utan hon har lyckats skjuta på det till måndag eftermiddag.

Då ska vi kika på en trea på bottenvåningen och den är nyrenoverad fick Inger reda på.

 

Vi har en till men modernare och öppen planlösning fast 20 m² mindre och 2500 kr dyrare hyra.

Fast då vinns det hiss och inglasad balkong.


I alla fall ska jag montera fönsterbänken och jag har ännu inte limmat klart väderkvarnen, måste göra klart den men det är så mycket annat som ska göras.


Jag slipper då skotta snö just nu men det väntas nog halt väglag för sand/grusbilen har kört fram och åter där ute.

Grått och mörkt är det då +0,9° men nästan vindstilla med 2,4 m/s från Syd, väderstationen säger +1,2°


Morgonbilder MED ekorre ser ut så här och kurrarna är livliga och klättrar efter förrådsväggen.

       


Ekorren sitter på pinnen som håller fröautomaten.

    

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards