jans

Alla inlägg den 17 november 2022

Av Jan Sandström - 17 november 2022 08:25

Torsdag den 17/11


Igår plockade jag bland grejor här inne i kontoret, sekretären jag haft som liten arbetsbänk hade blivit mer förvaringsplats för sådant jag inte visste var jag skulle lägga eller inte orkat gå iväg med.

Alltså mer och mer på hög men nu ser man då bänkskivan, på några ställen.


Men det blev även beställa nytt recept på Alvedon och jag hoppas dom skriver ut nu och så att jag klarar mig ett tag.

Inte som förra gången då jag bara fick ut en ask en gång. Då kan jag lika gärna gå till apoteket och köpa småaskarna.


Kallt ute så skönt att få vara inne i värmen fast jag har ställt ned värmepumpen lite så nu har vi faktiskt bara runt 19° inomhus.

 Enligt väderstationen så har vi det, 19,5° och 35% fuktighet.

Men jag plockade även lite bland papper och pärmar så nu har inte katten Lycka någon plats högst upp där på sorteringsfacken.

 


Men det börjar synas så smått att jag rensar och får bort saker fast det är mycket kvar.

Det här ska ju se ut som ett rent fint kontor den dagen vi har husvisning.


Min låda med DYMO vet jag inte vad jag ska göra med, ska fråga om någon av barn eller barnbarn kanske vill ha, eljest blir det försäljning, Erik sa att det är efterfrågan på sånt där. Och det äg ganska många rullar med band.

 


En stund i fåtöljen med kaffe och smörgås och min bok men jag slumrade nog till en stund.

Mer jobb och så blev det middag, Inger var ute på galej nere på stan någonstans.

Jag värmde kåldolmar men nu kom jag ihåg lingonsylten.

Åt som vanligt inne i rummet och nu Star Trek som finns på Netflix.

Efter det blev det en kultfilm,

Djävulsflickan från Mars

Original title: Devil Girl from Mars, 1954 ‧ Sci-fi/Kultfilm ‧ 1h 17m
 
De flesta av er skulle nog inte uppskatta en sådan men det är faktiskt underhållande och intressanta filmer.
Den här är också på Netflix och nu har man ganska många gamla filmer från förra seklet. 
 

Inger kom hem och en snabb genomgång i datorn vad som hänt.

En ny lägenhet ute i Vindeln men bara en tvåa, däremot har personer över 65 år företräde då den ligger i närheten av Almagårdens trygghetsboende.
Synd att det bara är en tvåa, vi siktar och har räknat på att en trea behövs eller stor tvåa som man kan dela av ett av rummen.

 

I alla fall blev det sängen och jag fick krypa ned under Ingers täcke, synd bara att hon satt i köket och på min säng låg Gunnar utsträckt och sov.

Jag kunde ligga där och läsa ut boken och då gick Gunnar upp liksom jag som hämtade en ny bok om Femgänget av Enid Blyton.

Nu kunde jag lägga mig på min sida och efter en stund släckte jag och har sovit gott.

Fast vid halv fem fick jag gå upp, kissa och ta en av mina stora Alvedon då jag hade ledvärk.

Somnade om och vaknade 7 då jag gjorde morgon.

Toa och tidning men inte samtidigt, åtta väckte jag Inger och kallt ute.


Idag ska vi köra bort grejor, det blir nog PMU som får ett lass och kanske hinner vi med återvinningen men eljest tar vi det senare.

I eftermiddag får vi besök av en ny mäklare från Boporten, Maria som vi skulle ha slutade jobba där och nu tar Helen över.
Men vi ska se om vi vill anlita henne eller om eller vad man då kan göra.

Vi har ju vårt andraval som gjordes tidigare då alla kom hit och pratade.


Så fullt upp idag och motorvärmaren är nu startad.

Det var -10,7° tidigare eller för en stund sedan, nu bara -8,4°

Fast i stugan är det kallare med -17,2°, ute alltså.


Vindstilla är det också och småfåglarna har fått mat.

Morgonbilderna ser ut så här och solen är på väg upp i stugan men här i stan ser det mulet ut.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards