jans

Direktlänk till inlägg 1 maj 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 1 maj 2023 07:53

Måndag den 1/5


Igår gick det stora flyttlasset.

Tidigt åkte vi in till stan, lämnade släpen på Västerslätt och så upp till Marieberg där vi hämtade upp en hjälpflyttare, barnbarnet Emil.

Över till CirkelK där vi hyrt en släpvagn och så tillbaks till Vallmovägen där Anders och Erik redan väntade.


Snabbt bar de ut stora som små saker och Emil körde pirran. På sitt sätt.

       


Vi fick inte rum med allt men det mesta och en del skulle hit till stugan och det hamnade på min öppna släpvagn.

Erik och Emil åkte i den lilla gröna bilen och Inger åkte med Anders och min släp till Rengård.

Frysboxen fick de in i gäststugan men där blir den bara tillfälligt tills vi gjort i ordning verkstadsförrådet, det ska varmbonas lite.


Jag låste huset och körde stora släpen till Vindeln dit jag kom först och började förbereda, låsa upp dörrar och bära in småsaker.

Sedan kom de andra efter att la lastat av på Rengård och lämnat släpen.

Erik och Anders tog in de stora sakerna och det gick riktigt fort.

Inger fixade mat som vi köpt tidigare och så åt vi, DÅ upptäckte Anders att hans insulin tog slut i pumpen.

Så ingen glass för han utan direkt hem till Umeå men han kunde ta med stora släpen och lämna igen den,


Emil och farmor gick över till ICA och köpte en glasslåda så vi andra fick glass och kolasås.

Jag gjorde kaffe i min stora Hälgemugg men det började läcka ut på bordet, den var sprucken fast inte i någon flytt utan i köket där den stått.


Efter glass så åkte hjälpflyttarna hem och vi gamlingar var kvar och kunde plocka ihop lite mer, diska och ta upp blommor från påsarna.


Nu står soffan där som jag delat på, hörn och tvåsitsen slänger vi troligen.

 


Blommpåsar och en massa annat.

 


Sängarna står om än snett i sovrummet.

 


I mitt kontor/gästrum är/var det rörigt värre och ändå fick jag inte upp mitt datorbord.

 


Här står några påsar med blommor i, tur att jag matat fåglarna i vinter. Byrån blir bra där i hallen.

  


Efter lite plockande åkte vi hem till stugan på Rengård och Gunnar.

Här gjorde jag i ordning min datorhörna så att det då går att sitta.

Men jag är inte helt bekväm med att bara köra bärbara i dockningsstationen.


Vi såg ett program på TV och åt en grillad korv och så kaffe.

En fin valborgsmässobrasa hade vi också.

 

Gick isäng tidigt och har sovit, nåja sissådär. Men klockan 6 steg jag upp.


Kollat mejl och jävlats med datorn, kommer inte in på en sida då lösenordet inte fungerar och komma ihåg vad jag valde sist gör jag naturligtvis inte. Datorn har såklart fel inlaggt i sitt minne då jag sist satt vid stationära datorn.

Jag har ett program jag skrivet in själv men nu finns det inte här i bärbara fast jag haft det och mycket har hänt i min bärbara.

Det ska strula jämt.


Men vi ska åka till stan om ett tag och har stämt träff med Erik vid huset, det ska bytas till sommardäck på två bilar och släpvagnen.

Vi får se om det blir något mer men släp och bil ska lastas med grejor som är kvar och kanske blir det tomt i vårt hus.


Nu hoppas jag bara på köpare efter helgen men det är trögt på markanden men vi/Helen på Unik har två spekulanter.

Kanske blir vi inte så sena hit igen och här väntar en massa jobb med att få ordning på saker och ting.


+1.6° här på Rengård och på Vallmovägen är det +4.9° och båda i skuggan.

Morgonbilderna ser ut så här.

          

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards