jans

Alla inlägg den 20 maj 2023

Av Jan Sandström - 20 maj 2023 09:24

Lördag den 20/5


Igår blev det nästan som vanligt, städade och plockade bland grejor i förrådet och carporten men lagade även 2 skottkärror.

En fick ny slang i däcket och den andra två bultar och brickor då det rostat sönder, den ska jag donera till någon granne på Västerslätt.

Ifall någon nu vill ha den eljest får den väl vara kvar i huset då vi säljer.


Mäklaren Helen säger att det rullar på så sakta, men det är svåra tider med försäljningarna.


Jag har problem med nätverket här, kör s.k mesh och problemet är att den andra routern inte vill sända ut eller om det dör till och från.

I alla fall dålig kontakt i andra stugan.


Men klockan gick och efter att Inger oljat altanen och jag och Emil ätit glass på en annan uteplats så packade vi ihop och åkte till stan.

Först hem och lämna Emil till mamma Anna där vi även åt middag som Inger hade med.

Sedan till Stöcksjö och lämna vertikalskäraren, hälsa på Atho, Anders och Lycka, Atho är hans hund och han blev glad att se mig, Lycka är katten och hon blev också glad och kom för att bli klappad.


Med oss fick vi flismaskinen, min fräs och powerfilen.

Sedan letade vi upp Erik som jobbade och Inger fick hans lägenhetsnyckel, iväg och så en puss av Inger och hej då.

Hon skulle ligga hos Erik och fick skjuts till tåget i morse och nu är hon väl. jo snart i Timrå och Sundsvall 09:57

Slutstation är Jönköping där hon ska vara en vecka, eller så. Hon har ingen returbiljett så det återstår om hon får någon sådan eller om hon vill komma hem till mig igen. Men det tror jag nog.


Jag körde i alla fall hit till Rengård efter att ha lämnat henne på Umedalen där Erik bor.

Hann bara hit då hon ringde och undrade om jag hittar hennes börs. Hon hittade inte den och det gjorde inte jag heller men så fann hon den och jag slapp åka en sväng tillbaks till stan.


Gjorde kaffe och såg lite TV innan det blev sängen och Gunnar kom så småningom in och lade sig hos mig.

Han gillar inte när det händer så mycket runt omkring oss utan vi ska vara hemma och det ska vara lugnt och skönt.


Lite läsning och katt utmed mig, sedan sov jag gott och bara upp en gång inatt för att kissa.

Vaknade efter 7 och steg upp en stund senare. Gunnar lite sur för att jag pysslade med mobilen istället för att klappa han.

 


Dusch och frukost och tidning avklarat. 


Idag får jag se om det blir en tur in till stan för att sälja vårt stora köksbord och då planerar jag att köra MC.

Men just innan vi åkte iväg igår så kom de och sladdade vägen men jag tror att det nu kört ett antal bilar så att, det är inte lätt att köra min MC på nysladdad väg och där det kan vara tjälskador under lösgrus och stenar, det är inte ens lätt med 4 hjul.


Men först ska jag tvätta hojen efter vintern, tidigare spolade jag bara av det värsta hemma i stan.

Kanske åker jag en längre sväng nu när jag är "ledig"   Inger sitter ju på tåget och kan inte sätta mig i arbete fast jag har även blommor att ta hand om och så olja in det sista på altanen, en smal gångväg hon lämnade, men det kan jag ta senare idag.


Nu 09:41 är det 15.3° här ute i skuggan och väderstationen visar 16,2° och 4,1 m/s i byarna från SSW

 

Morgonbilderna ser ut så här.

       


Det här är ju himlen i Vindeln sedd från vårt norra rumsfönster.

   

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards