jans

Alla inlägg den 12 maj 2023

Av Jan Sandström - 12 maj 2023 08:19

Fredag den 12/5


Igår åkte vi åter igen till Vindeln och lägenheten.

Men först kom Inger och frågade vad det här var?

 

Det där är min förlorade fjärrkontroll som jag letat i lådor, kartonger och överallt i flera veckor.


Hon påstod att den låg på telefonhyllan i hallen.

 

Men den har jag ju kollat flertalet gånger och så jäkla mycket har det inte legat där så att jag inte skulle ha sett den.

Kanske ännu ett bevis på att de små hustomtarna finns, och inte bara i mitt huvud.


Men i Vindeln kånkade vi in en massa saker både upp till lägenheten och ned till tvättstugan där Inger bokat tvättid.

Sedan tog hon cykeln ut på byn för att handla mat m.m


Jag började jobba inne och monterade två dimrar till hallbelysningen och det gick ganska fort så nu kan vi dra ned på ljuset i takspotarna.

Jag satte även upp en kryddhylla på insidan av skafferidörren, lite svårt då den hänger på två skruvar och dörren är bara 15 mm tjock.

 

Men jag hittade två skruvar som inte gick rakt igenom.


Sedan satte jag upp ett handtag på skänken så att vi kan hänga handdukar över. De skruvarna fick gå rakt igenom men svårt att hitta rätt ställe att borra på då det är tvärreglar och skruvar på insidan och som håller toppskivan.

 

Brandsläckaren ska inte stå där nere på golvet men vi har inte bestämt var bästa stället är ännu.


Jag hade med min laptop (knähunden) och kopplade in den på mitt skrivbord så till slut fick jag till funktionerna så att det liknar det jag har här i stugan.


Lunch och kaffe ute på balkongen i vårvärmen blev det också liksom 10 minuter på soffan.

Hjälpte Inger med tvätten nere i källaren och så bar vi ned en del till förrådet.


Men vi har två resväskor, den ena är vår men så en ljusblå med katt och hund på som någon av våra barn äger, tror det är Marias men inte helt säker. Men den finns nu i förrådet i Vindeln och vid behov tar vi ned den till stan igen.


Inger bokade köp av ved och mäklaren har vi inte hört något från ännu.

Det går trögt med husförsäljningarna nu men det verkar lätta lite på den fronten.


Vi kom tillbaks hit och kisse blev glad.

Bar in en massa som fick följa med hit och så flyttade jag några bockar så att vi senare efter middan med lite TV kunde bära båten till dem och jag måste laga sprickan på den.


Det blev melodifestivalen som jag slötittade på och nu verkar allt gå ut på att skrika högst.

Finns det verkligen inte bättre musik ute i Europa än skrik och skrän. Tacka vet jag 70-80-talet.


Jag släckte då innan det blev röstning och gick isäng.

Öppet fönster och har sovit gott förutom en stund runt 4 då jag fick känningar av ischias.

Vaknade och steg upp halv sju och idag ska vi åka och hämta ved.

Ett, två eller kanske tre lass, vi får se hur många vändor det blir men jobbigast är att vi måste handlossa allt här i stugan och det får bli på platsen där båten legat för dit kan vi köra med bilen. Det är ju utmed bilplatsen så enkelt att bara köra upp och ställa släpen utmed.


Det får nog räcka med det jobbet idag men peppar peppar, mina planer brukar spricka och Inger är ju pensionär och styr över mig nu.


Fint väder ska det i alla fall bli och rena sommarvärmen, som igår.

Nu 12.4° i skuggan ute mot norr och väderstationen  

Allmänt

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards