jans

Alla inlägg den 6 maj 2023

Av Jan Sandström - 6 maj 2023 08:11

Lördag den 6/5


Idag säger jag trattis till mig själv och väninnan Maria.

 

Vi firar nämligen 51 års bekantskap.

Inte illa va men jag sitter här och hon hos sig själv.



Men igår då, jo då drog vi iväg till Vindeln och lägenheten där det blev plocka upp från kartonger, hinkar och annat där vi packat grejor.

Det känns skönt att få bort en hink som tagit plats på något golv.

Men jag har fortfarande inte hittat min fjärrkontroll till Google Cromcasten jag köpte i vintras.

  Men den ligger väl någonstans och så har jag ett monitorstativ på vift, ett sånt man skruvar på skrivbordet.


Vi tog oss också tid att åka ned till Kvarn och gå/halta en sväng efter forsen, satte oss på en bänk och fikade i solen.

Haltade? Jo jag har fått problem med antingen höger höft eller som jag tror nån muskel som blivit överansträngd och den knyter sig och gör. ONT i ett några sekunder innan det släpper.

      Slut på kaffe men det fanns mer vatten i termosen.


Efter att ha suttit skönt och fått ett par muggar kaffe och kanelbullar så gick det bättre att gå tillbaks till bilen och tillbaks till gruvan för lite mer arbete innan vi återvände hit till stugan på Rengård.

Här blev det bära in från bilen för nu skulle grejor tillbaks, mikron bl.a som vi nu bytt ut med den från stan så då skulle den här tillbaks hit till gäststugan.

Ett sabla bärande fram och åter men det är så när man har tre ställen och ett ska bort.


Men det blev middag och ett par glas rött (för mig) och så TV och kelsjuk katt mellan oss på soffan.

Mejlkontakt med mäklaren Helen om hur vi ska gå vidare men helg så hon hann sluta innan jag fick sista svaret.

Men det går sakta framåt så än finns det hopp.


Sista koll i datorn innan den stängdes och det blev sängen, ganska tidigt och jag orkade inte läsa mycket.

Sovit tungt och ganska bra, steg upp ½7


Idag jobba här för i eftermiddag ska vi åka iväg och på fest.

Vädret är fint och soligt, nu 08:40  +4,4° och 2,0--3,7 m/s från syd så kanske får vi upp lite värme nu.


Morgonbilderna såg ut så här då jag sparade den tidigare i morse.

            

 





Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards