jans

Alla inlägg den 8 maj 2023

Av Jan Sandström - 8 maj 2023 08:23

Godmorgon världen och måndag den 8/5


Jo jag har älgvandringen på en skärm här när jag sitter och läser tidning eller bloggar som jag nu börjar med i dagens inlägg.

Då ungefär 20 över åtta simmade just två älgar över älven.

På min platta har jag översikt på fågelautomaten och stora skärmen mejl, väder, WhatsApp och lite annat.


Men igår blev en dag här hemma för mig och katten, grejade på ute där jag spolade av trädgårdsmöbler i större antal än vad vi egentligen behöver, det följde med fel grupp då barnen lastade släpvagnen men nu är det och annat här och fick en avspolning liksom jordfräs och annat.


Det blev tid i förrådet och så skulle jag bara flytta en kamera frå ena förrådet till det andra, och det sket sig fullständigt för den lada av och låste sig i ett läge jag inte kom ur.

  Två dioder lyser konstant vilket de inte ska göra.

Den har nog gjort sitt och då kan jag skruva isär den och undersöka.


Men Inger tog bilen och åkte iväg till Rödåsel där hon träffade storasyster som hon åkte vidare med till ett s.k symöte.

Äta, fika och skvallra är väl syftet och huvudsaken de har trevligt vilket de tydligen hade igår.


Jag plockade här men fick även tid för kaffe och läsa ute på altanen i vårvärmen som det äntligen var.

Fick lite renare på altanen och på gräsmattan men än återstår mycket.


Värmde ärtsoppa till middag och såg färdigt den engelska filmen 

Carry on Screaming! (1966) - IMDb

Efter den blev det kaffe och liten likör till nästa film som blev 

Carry on Jack (1964) - IMDb

Inger kom hem och det blev sista kollen i datorn och lite annat innan sängen och kurrsjuk katt utmed mig.

Gunnar hängde med mig under dagen så jag fick passa mig var han var då jag spolade möblerna.


Somnade tidigt och har sovit gott, drömt och vaknat några gånger men somnat om ganska fort.


Upp runt 7 och idag väntar mer jobb här ute och, nä det blir nog inget inomhus då det ser ut att bli en fin dag med +15° enligt YR

Redan nu har tempen stigit till +10,7° enligt väderstationen och 2,7 m/s från sydväst

I skuggan utanför fönstret har jag +9.5°

I natt kröp tempen ned till -1,0° vid ½4-tiden


Morgonbilderna ser ut så här.

             

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards