jans

Alla inlägg den 27 maj 2023

Av Jan Sandström - 27 maj 2023 08:14

Lördag och Pingstafton den 27/5


För 44 år sedan var vi på väg söderut med bilen Berta och på vår bröloppsresa.


Igår kändes det inte som paradiset här i stugan, det blåste, det kom regnskurar och jag låg och rensade avlopp.

I och för sig en passande dag för det då det blåste och lukten försvann, nästan.

Men nu är det "raka rör" igen.


Men det blev lite tid för annat, värmde upp badtunnan, plockade undan saker på tomten.

Nu borde jag lasta släpen och dra ned till Röså Antik, men vet inte om jag orkar det.


Jag gjorde en dubbelsoffa av vår gamla soffa, kapade och tog bort lite på mitten där det blev ett bord men nu ska den bort.

Är det någon som vill ha den så är det bara att säga till, två spånskivor under och dynor finns. Någonstans.

 

Eljest blir det värme i badtunnan av den.


Det finns 1001 saker att sätta händerna i men detta pollen gör huvudet till en gröt ibland.

Jo jag räknade ut statistiken på vårt boende här i stugan men nu får det nog bli en paus med det då vi för tillfället bor här på heltid och då blir siffrorna lite missvisande.

Men när barnen var små så bodde vi ganska mycket här.


Det blev ärtsoppa till middag och två avsnitt på serien FUBAR 

Efter det var badtunnan varm så det blev ett dopp i grytan och så skönt för kroppen, men det blev ett lagom långt bad innan jag gick in igen.

Det sändes en revy på TV, Falkenbergsrevyn som firade 25 år och jag började se på SVTplay och det blev hela programmet.

Ovanligt att jag orkade sitta uppe så länge som till ½12 men då blev det sängen och några sidor i boken.


Har sovit ganska gott utom de stunder jag fått en tass på nosen och Gunnar ville ha lite sällskap.

Vaknade ändå före 7 då det blev morgon.


Idag ska det då bli uppehåll, sol på förmiddan men mulet senare på dagen.

Men det blev tydligen en kall natt och det kröp ned till -1,5° klockan 3. Kanske bra att jag missade att öppna fönstret i går.


Frågan är vad jag gör idag, betala räkningarna ska jag väl göra men annat får jag se vad det blir.


Nu 5.6° i skuggan och väderstationen visar 6,4° och 3,7 m/s västlig vind.

 

Morgonbilderna ser ut så här.

     


Jag missade nog ekorrarina som rasar och springer omkring vid förrådet.

       

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards