jans

Alla inlägg den 9 maj 2023

Av Jan Sandström - 9 maj 2023 07:41

och från paradiset kanske jag ska tillägga, det skrev jag ju alltid tidigare när jag bloggade härifrån stugan.

Men nu bor vi som sagt permanent här, i alla fall i sommar så vi får se hur det blir i höst och till vintern.


Men nu är det tisdag den 9/5 och våren kanske är på väg.


Igår blev en heldag ute med stök och bök bland bråte i förråden och carportar.


Husvagnen fick komma ut ur ditt ide och in ställdes snöslungorna.

Trädgårdstraktorn jag köpte av kompisen ifjol lyckades jag befria från en massa skräp och backa ut, upptäckte att båda bakdäcken tappat all luft efter att jag kört fram den men det verkade fungera att pumpa upp, men får hålla koll på trycket.


Jag bar saker från a till b och från b till a och ibland passerade jag cdef och g.

Med andra ord så gick jag fram och åter och flyttade och plockade ihop saker men min lilla fjärrkontroll

  har jag inte hittat.


Vi har lite annat också som är på drift någonstans, en markpinne som ska sitta under en cykel som Inger fick tidigare hittar vi inte igen men den ligger nog någonstans, eljest får jag väl göra en ny.

Det är alltså en liten sak typ 30-40 cm lång och hjulen snurrar då det blåser.

Gunnar gillade att vi stannade hemma igår och kunde vara i vår närhet.


Kaffe och mat ute på altanen och det var faktiskt ganska varmt och skönt när det slutade blåsa som det gjorde på förmiddan.


Men jag började tappa orken och hade ont så till slut packade jag in i förrådet det som låg på släpvagnen, en massa tält och lagerlådor.

Sådant som ska gås igenom och kollas om det ska vara kvar eller slängas/säljas.


Vi gick in och det blev en skön dusch och så middag, nån soppa Inger gjorde (på rester) och så tunnpannkakor till efterrätt.

Vi såg två program från SVTplay, det andra var ett norskt och "Där ingen skulle kunna tro..."

Lite koll i datorn och folk tittar på husannonsen men mäklaren hörde inte av sig igår, vi ska ringa henne idag när vi åker in till stan.


Men det blev en tidig säng och jag har sovit tungt, vaknade vid Pi (3:14) och gick upp för att kissa och sedan sov jag till 6 då det fick bli morgon.


Solen skiner och skapligt varmt ute.

+6.2° i skuggan och väderstationen visar 7,2° och 2,7 m/s från ostsydost, som kallast i natt +0,2°


Jag vet inte om det funkar med att göra en skärmdump och klistra in bilden här, i så fall kan jag göra det från väderprogrammen som läser stationen och jag kan då se bilden nu.

Det fungerade inte då resterande inlägget försvann.

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards