jans

Alla inlägg den 30 maj 2023

Av Jan Sandström - 30 maj 2023 06:37

Tisdag den 30/5


Igår grejade jag på som vanligt med lite här och lite där.
Men började dagen, förutom frukost med tidning och kolla av världsläget så gick jag ut med rörmokarkläderna.
Vanliga jobbarkläder alltså men nu med skiftnycklar och rörskärare.

Satt på husvagnstoan i gäststugan och skruvade rör och det blev faktiskt skapligt bra.
När jag senare öppnade kranen och släppte på vattnet så såg jag intet läckage.

   


Men det tog tid och det blev dags för lunch, fil med keso, bröd och havrehjärtan.
Gunnar fick en tunn skiva lättrökt skinka och en halv skiva smörgåsskinka.
Sedan sov han gott.


Jag sågade upp lite skräpvirke och så rensade badtunnan och lade på hårda locket.
Hur som helst så gick dagen och jag var ganska slutkörd så vid fyra gjorde jag kväll. I alla fall så bytte jag om till lite mer civila kläder.


Skrev ut dymoremsor, programmerade om lite Telldus i gäststugan och satt på altanen och läste med en kaffemugg till hands.

Till slut blev det middag och jag såg ett par avsnitt på serien Manifest om planet som landade efter 5½ år i luften.


Gunnar höll mig sällskap som vanligt.

 
Efter det en engelsk gammal film från 1959 som heter I'm All Right Jack 


Inger sitter på tåget men blev fast i Linköping med försening av nattåget.
Så jag får se när hon kommer till Umeå.

Gick isäng innan 23 och ute gick månen sin vanliga ban.

 


Har sovit gott så redan vid 6 steg jag upp, lite senare steg Gunnar upp och nu har han fått tonfisk innan han går ut, eller lägger sig på sängen.

Jag ska kolla lufttryck i gräsklippardäcken och så åker jag in till stan.

Åtta kommer tåget och Inger är väl med hoppas jag, sedan ska vi ta hand om tomten på Vallmovägen för i kväll har Helen visning av huset, OM det nu är någon som har anmält sig till den.


Det ska bli en solig och skapligt fin dag idag och upp till 13-15°

Men nu har jag här 5,9° i skuggan men sol och vindstilla.


Väderstationen visar 5,0° och 0,7 m/s från ONO


Morgonbilderna ser ut så här idag.

           

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards