jans

Alla inlägg den 7 maj 2023

Av Jan Sandström - 7 maj 2023 21:13

Nu har jag fått ett riktigt problem på halsen eller i min hjärna.


Skulle bara flytta en webbkamera här vid stugan men då hände något med den.

Får bara inte igång den för nu lyser bara blå och röd diod.

 

Jag kan få båda att slockna om jag bryter strömmen (USB) snabbt men kommer ändå inte vidare.

Kameran är en gammal D-link DSC-5000L och hur jag än testat händer inget, RESET ska man hålla inne i 5 sek. för återställning men det funkar inte.
Har testat alla möjliga kombinationer som att hålla inne det och det när ström ansluts eller liknande, det är liksom tji.

Kanske har den gjort sitt och vill till Vindeln, återvinningscentralen.

Den fyllde sin uppgivt då den levde och visade om jag behövde skotta plogkanten.

Jag har även nu testat att ansluta med nätverkssladd men vet inte hur jag ska gå tillväga för att installera ny programmvara.


Sådant här blir jag galen på och har svårt att släppa.

Men nu är klockan mycket, halv tio och jag ska gå isäng straxt.


Av Jan Sandström - 7 maj 2023 08:37

Söndag den 7/5


Igår drog jag fram vattenslangen och högtryckstvätten och spolade av släp och bil.

Tror det satt 3-4 cm lera under hjulhusen, ett antal resor på stugvägen hade satt sina spår.

Eller golfbanan med bonus, räknade till 22 slukhål efter vägen när jag körde den senare igår eftermiddag.


Men det blev städa och plocka igår, tog ut en massa lådor och hinkar från förrådet så att det då gick att komma in i det.

Flyttade en del till det nybyggda förrådet så nu är snart det fullt. Får väl planera för ett bygge till, fast det orkar jag inte och får inte göra.


Klockan gick och vi klädda oss fina och tog bilen till stora vägen där vi hämtade upp svägerskan, Ingers syster.

Sedan över till Strömbäck där det skulle bli mat med Ingers syskon och respektive.

Vi blev 9 st. och lillasystern med man bjöd på härligt god röding (och tillbehör) han fångat.

En massa prat så det gick runt i mitt huvud men trevligt förutom att jag satte ett fiskben i halsen, inte ofta det händer om det nu hänt så här tidigare men jag fick bort det medels gurgling på toa men magen tar nog hand om det.

Kaffe och god efterrätt trotts att den tydligen innehöll kokos.  

Men så fick de för sig att plocka fram pelargonerna och dem tål jag inte, allergi så jag fick huvudvärk och blev tvungen att leta fram allergitabletter i min väska och jag hade faktiskt några, måste lägga dit fler.


Tittade på deras bordslampa och den påminner om den jag tänkt bygga av ett gammalt CD-ställ jag sparat.

 

Men först måste jag hitta lamphållare som passar.


Runt åtta tackade vi för maten och åkte tillbaks till svägerskans bil som stod parkerad vid stora vägen, 363:an alltså och vi körde golfbanan upp till stugan.

Kisse låg och sov och vi gjorde te och kaffe, Inger satt i köket med sin platta och jag fortsatte på min gamla engelska film som jag än en gång inte orkade se klart.


Gick isäng tidigt och somnade tidigt, vaknade tidigt redan vid 3, kissade och så löste jag en massa världsproblem stora som små.

Men måste ha somnat om till slut då jag vaknade efter 7.


Gjorde morgon och söndag så ingen tidning men ändå en del att kolla på nätet.

Idag blir det till att fortsätta städa och rensa men vid 2-tiden blir jag ledig för då tar Inger bilen ned till Rödåsel där svägerskan hämtar upp henne, nu är det hon som får köra till Mickelsträsk där de har "symöte" tjejerna i släkten.

Jag följer inte med så har de då någon att skvallra och prata om.   

Nä jag fortsätter nog med plockandet här och får se hur mycket jag hinner i förråd och carport.

Middag blir det också, kanske men allt beror på väder och vind och om jag inte får för ont i kroppen så det blir nog tid att sitta på altanen.


Nu skiner då solen men YR spår mulet idag men de har ju haft fel tidigare så det kanske blir snöstorm.


Nu +7,0° och 1,0 m/s från ostsydost.

Morgonbilderna ser ut så här idag.

              

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards