jans

Alla inlägg den 22 maj 2023

Av Jan Sandström - 22 maj 2023 09:03

Måndag den 22/5


Som man bäddar får man ligga heter det ju.

Och det har jag erfarit nu, fast det gäller inte sängen då.


Nä det blev liksom lite för mycket handarbete igår och inte virkning utan lite av varje här i stugan.

Grejade i husvagnsporten där jag monterade en kamera så att jag kan se då jag backar in vagnen m.m Grejade i bilporten, grejade i förråd.

Helt enkelt grejade för mycket så min högra hand är långt ifrån kry, fick värk igår kväll efter att jag värmt mat som jag satt ute och åt.

Gunnar låg på stolen utmed och sov.


Nått har jag gjort som orsakat värken och svullen handled och tumbas och det har värkt fast jag tagit piller och smort Diklofenak.


Gick in ett tag efter maten då solen försvann bakom husknuten och såg lite TV eller Netflix.

Det blev tidig sänggång så redan vid 22 var jag isäng och så ringde Inger efter att jag lagt undan boken men hade långt ifrån somnat.


;en jag somnade och vaknade före 2 och hade värk, så det blev kissa och fler piller och smörja.

Men kunde sedan inte somna på ett par timmar men Gunnar låg utmed mig och snarkade högt.


Först närmare åtta vaknade jag sedan, fortfarande ont men inte som igår eller natt.

Så planerna för idag blir justerade. Hade tänkt köra MC till Vindeln men det får vackert bli bilen istället, lättare att växla med handen än hålla i gasen på styret.

Men jag får se vad det blir idag, mäklaren Helen skrev att hon skulle höra av sig under dagen och så blir det säkert något mer men inget tungt arbete.


Solen skiner och 16,9° i skuggan.

Väderstationen visar 19,3° och 1,7 m/s från OSO alltså varmt och skönt här ute dit Gunnar redan gått.

Får bli förmiddagskaffe ute hos han. Ekorrarna är det full fart på där ute och morgonbilderna ser ut så här idag.


             

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards