jans

Alla inlägg den 17 maj 2023

Av Jan Sandström - 17 maj 2023 08:55

Onsdag den 17/5 så


   

Det är ju "syttende mai ida".  


Men igår var det vår inflyttningsdag till huset på Västerslätt, det som nu håller så sakta på att säljas.

Sakta ja, det går trögt men till slut ska vi väl ha lyckats lura någon naiv person med pengar.      

Nä så illa är det faktiskt inte för huset är i bra skick även om det finns skavanker och sådant som behöver åtgärdas och priset ligger bra mycket under Bolis värdering för läget är utmärkt på Västerslätt med 2 km gångväg in till centrum och jobbar man på industriområdet kan man gå överallt.

Det är mäklarfirman Boporten och Helen heter mäklaren du ska prata med.


Vi var här hemma i stugan hela dagen och jobbade med att få undan saker som dragits hit från huset. Att tömma 160 m² till en lägenhet på 83,2² och stugan ställer till med lite problem särskilt då man är ekorre och bott (samlat) i 38 år,

Men vi jobbade på och bar hit och dit och ibland tillbaks, men fontändammen är fylld., badtunnan är fylld och filtret monterat men inte uppvärmd ännu och nu håller vattnet +10.2° (Fullt badbart enligt barnen på Island som vi såg program om igår kväll).

Jag vässade några yxor och rensade inne i gamla förrådet.

Vi bar trädgårdsmöbler och fick även tid att sitta i solen och dricka kaffe och läsa.


Altanen blev också rensad och jag spolade av den som sista jobb innan jag gick in.

Det blev middag och Inger ställde sig att baka bullar när vi såg på TV om Island.


Till slut sängen och ingen läsning utan jag slocknade ganska fort, kissa en gång på natten och så sov jag till halv åtta.

Det började regna igår kväll och regnat inatt och nu har det kommit 6,0 mm från ovan. Men det ska komma mer idag och i natt.


Vi ska idag åka och lämna tillbaks lastpall och vedsäck i Tavelsjö, in till stan och hämta barnbarnet Emil och passa på att handla lite på Biltema och Rusta som ligger nära där Peter o Anna bor (föräldrarna till Emil).

Sedan ska han följa med oss hit till stugan och vara här ett par dagar.


Men idag blir det inget jobb ute och blir det tid till något blir det inne.


Nu har jag 7.9° utanför fönstret och skugga är det överallt idag då det är regn och helmulet.

Väderstationen visar 7,7° och 2,0 m/s från SydSydVäst


Morgonbilderna ser ut så här idag.

            

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards