jans

Direktlänk till inlägg 4 maj 2023

Godmorgon världen.

Av Jan Sandström - 4 maj 2023 07:36

Torsdag den 4/5


Asså, va håller programmerarna på med, de som sitter och gör om Windows.

Tidigare gick det att enkelt dra upp aktivitetsfältet och göra det större eller mindre.

Men nu har jag inte lyckats göra det fast jag försökt i flera dagar.

Men stor skärm blir allt så pyttelitet längst ned och så vill jag ha tre rader på klockan nere till höger.


Egentligen borde man stänga av all uppdatering av program och hela datorn så att man kan ha det som tidigare och inte utsättas för nytt hela tiden och det tar tid att återställa då det går eller lära sig nya saker. Inte undra på att allt kostar i samhället när...

Nä nu ska vi vara glada.   


Igår hade jag planer, och planer brukar spricka som bekant men jag tänkte jobba med att städa och sortera ute i förråden och carport.

Gick ut och höll på att frysa ihjäl direkt.

Sån isande iskall vind som drog in här, inte för att det blåste mycket men ISKALLT var det och det snöade lätt mest hela dagen, dock inte så det blev något på marken.

Så jag gick in och gjorde upp eld i kaminen och kaffe.

Sedan blev det rensa och möblera om här i kontorshörnan som jag flyttade mot ytterväggen så att jag får lite ljusare och med sikt ut, och det blåser idag, träden vajar.

  tidigare och så idag   och lika rörigt är det.


Inger rensade och städade och jag gjorde det bland mina lådor med sladdar och annat men det blev även tid för kaffe och ligga på soffan med katten en stund.


Som vanligt blev det rester till middag men gott och mätt blev jag.

Vi såg ett program om fåglar som gick på Kunskapskanalen.

Inger skulle läsa och jag försökte med en gammal engelsk kommedi men blev så trött att jag gick isäng innan tio.

Läste lite och Gunnar låg mellan mina ben men jag släckte tidigt och somnade tidigt.

Har sovit gott och straxt innan sex steg jag upp, duscha, frukost och så kolla nätet vad som hänt.

Kopplat in väderatationen till min dator och det verkar fungera men den tog in gamla inställningar för webbuppdatering och det fungarar inte med mitt webbhotell. Antingen ska det inte fungera eller så gör jag fel.

Men en skärmdump fungerar, hoppas jag om än omständligt att få upp.

 


Idag ska vi in till stan och huset där vi ska lasta grejor men även hinna ut och handla lite smått vi behöver hit och till lägenheten.

Mer ska jag inte planera för men jag måste ta med andra delen på min stora stege för att komma upp till taknocken och fixa till presenningen som hurkat efter en bit.

Den stegen låg översnöad här då vi tidigare med barnens hjälp fick upp den på taket. Presenningen alltså.


Kallt även idag så våren ligger och väntar men vårfåglarna har kommit och är här.


Nu -1,0° utanför fönstret mot norr och väderstationen ser du på bilden ovan.


Morgonbilderna ser ut så här idag.

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jan Sandström - Söndag 28 april 08:56

Söndag den 28/4   Igår hade vi en skön dag här hemma men det blev även en liten promenad "ut på byn".   Vi gick över till Andra Chansen där Inger hittade ett par tröjor och en stor bit Vlieseline som hon köpte, jag hittade en fin klänning me...

Av Jan Sandström - Lördag 27 april 08:17

Lördag den 27/4   Igår blev en dag inne, gick aldrig utanför dörren. Satt i salongen med korsord och katt i knät. Satt här vid datorn och katt i knät. Satt och åt mat i köket utan katt i knät      En nästan helt normal dag i mitt liv hä...

Av Jan Sandström - Fredag 26 april 09:01

Fredag den 26/4   Idag fyller svågern Jan-Erik år   Så då blir det ett stort   från jag och Inger i Vindeln.     Igår så åkte jag hit till lägenheten i Vindeln och Lycka fick följa med och träffa Alice för första gången. De nosad...

Av Jan Sandström - Torsdag 25 april 06:44

Torsdag den 25/4   Igår, tja då satt jag här eller i soffan, dator och kaffe med korsord, brasa i kaminen och ute snöade det, och ute snöade det, och ute snöade det. Aprilväder alltså. Men som tur var låg tempen nära noll eller några grader u...

Av Jan Sandström - Onsdag 24 april 07:49

Onsdag den 24/4   Igår så satt jag bara här inne och gjorde i stort sett ingenting. Kollade på nätet efter grejor som ska vara hit till stugan.   Men i förrgår åkte jag ju till Vindeln och träffade Alice, nu fick jag några fina bilder på he...

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards