jans

Alla inlägg den 21 oktober 2023

Av Jan Sandström - 21 oktober 2023 06:40

Lördag den 21/10 


Igår tog Inger upp morötterna och jag grejade på ute, LED-slingorna jag tog ned i våras vill inte fungera, den ena har kortslutning men den andra lyser så svagt att det nästan inte syns. Men hade en annan jag inte vetat var jag skulle sätta.

Då jag köpte tänkte jag på runt under badtunnan eller nått sådant men nu virade jag den bara tunt staget på trädgårdsbordet men Inger klagade och sa att jag inte får tända förrän efter första advent. Se bilden nedanför.


Sedan åkte vi till Vindeln och Gunnar fick följa med.

Det var andra gången han fick bekanta sig med lägenheten och det gick riktigt bra.

Inger gick iväg till jobbkontoret och jag var hemma, satt i soffan och startade matinéfilmen med John Wayne och kaffe på bordet.

Gunnar kom och gjorde mig sällskap och så sov han en stund hos mig.

 


Men jag såg inte klart då Inger kom hem och vi satte upp 8 små Umeåkartor på köksväggen.

Gunnar fick bekanta sig med balkongen och när jag höll i han tittade han sig nyfiket runt på allt omkring.

Toan hittade han även igen och lyckades kissa där en eller kanske två gånger.


Det blev middag och vi såg ett avsnitt på Bron innan jag packade ihop och åkte till stugan och Gunnar fick följa med.

Fast Inger tyckte vi skulle ligga över där då jag ska dit idag igen.

Men Gunnar blev nöjd med att gå komma hem till stugan igen där vi gjorde eld i kaminen och såg en film.

Livvakterna med Jakob Eklund och många fler kända skådespelare.


Sedan blev det sängen och ute var det KALLT med -11° (men värre skulle det bli).

Mörkt ute så jag tände ljusslingan på trädgårdsbordet.

 

Det blev ljust där.


Tidigt isäng och tidigt upp, redan vid fem vaknade jag men låg kvar ett tag innan Gunnar som värmt mig gick ut och då gick jag upp redan innan sex.

Mörkt ute och kallt.


Men senare nu på förmiddan ska jag in till Vindeln där de har hörseltest m.m på skolan, Inger tycker jag ska dit och det är faktiskt evigheter sedan jag testade hörseln som jag då testade varannat år.

Så det blir en sväng till stan = Vindeln, Umeå kan vi kalla "minifjollträsk".  

Men jag passar nog på att greja lite i lägenheten för jag behöver köra borrhammaren, ville inte köra den igår då Gunnar var där och det var en anledning till att jag ville ha han här hemma idag.

Det är till att börja med 7 hål som ska borras och i betongväggen, inte de andra som är lättbetong eller puts.


Sedan åker jag tillbaks hit och Inger jobbar hela dagen idag och i morgon.

När jag bloggat klart och sedan läst tidningen blir det duschen innan jag åker iväg.


Kallt ute och nu klockan 7 har jag -13.8° utanför fönstret och väderstationen visar -14,0° och 0,7 m/s från NordOst.

 

Morgonbilderna ser ut så här och nu kommer tiden då det blir mörkerbilder.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards