jans

Alla inlägg den 28 oktober 2023

Av Jan Sandström - 28 oktober 2023 07:49

Lördag den 28/10


Igår hände inte så mycket mer än en stund ute i förrådet.

En stund i soffan med kaffe katt och käresta och lite korsord.


Tog hand om två låneböcker som Inger hämtat på biblioteket, men där jäklades en av skivorna som inte gick att läsa.

Till slut tvättade jag den ordentligt och då gick det bättre.


Ett antal tidigare boklån som jag tankat över på datorn började jag göra i ordning så de passade MP3-spelare vi har.

Måste döpa om filer och ändra i MP3-taggar för eljest händer det att filerna spelas upp i fel ordning.

Skriver även ett register över böckerna vi lånat och när vi lyssnat på dem.

Just nu är jag uppe i 1509 boktitlar.


Inger skulle dammsuga i gäststugan och upptäckte då att det runnit från kylskåpet där vi har potatis.

Konstigt är att termometern inte visat annat än över noll men potatisen har frusit och bara lite gick att ta tillvara.

Resten fick jag slänga ut på åkern.

Det där kylskåpet har varit lite lynnigt ända sedan det var nytt och då vi hade det här i stugan.

Men jag fattar inte att tempgivaren inte registrerat att det varit så kallt där.


Det blev även lite annat småpyssel här och så blev det middag och lite TV.

Norska serien "Där ingen kunde tro..." och så den engelska serien 

The Chelsea Detective

som är ganska lik Morden i Midsomer och huvudrollsinnehavaren  har faktiskt varit med i den serien några gånger.


Sedan var det dags för sängen och jag har sovit gott, men ändå inte.

Drömt en hel del och vaknade tidigt, så redan innan 6 var jag uppe.

En brasa i kaminen och så toa med dusch innan det blev frukost och tidningen här i datorn.


Idag fortsätta med ljudboksregistrering och sedan blir det väl en stund i förrådet igen.

Men nu ser man då att det händer saker där och jag betar av mer och mer.


Det har kommit lite snö eller om det bara är frost men lite vitt är det på mark och saker.

Nu har vi -3,1° utanför fönstret och väderstationen visar samma och helt vindstilla.


Morgonbilderna ser ut så här.

         

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards