jans

Alla inlägg den 30 oktober 2023

Av Jan Sandström - 30 oktober 2023 07:58

Måndag den 30/10


Först ett stort


TACK


till alla som grattade mig igår.


Du som missat det så fyllde jag 69 igår och glad att man överlevt ett år till.

Så det blev inte så mycket jobbat här utan mest fika och lägga in ved i kaminen.

Först kom min bror med fru och de hann bara åka så kom grannarna Abrahamsson.

Barnen Anders och Erik kom också lite senare så hela eftermiddan från lunch till middag hade vi gäster och en massa prat och fika.

Gunnar var också glad för han fick en hel del smörgåsskinka som han älskar.


Fick även ett videosamtal från en god vän som nu var nere på, var det Malaga, nä Madeira var det nog för jag sa att där hade man gott vin och fick till svar att det fanns mycket annat gott där.

Jag fick många mejl, Facebookinlägg och på andra sätt grattis och folk måste ha trott att jag fyllde jämt, men det är faktiskt bara en gång om året.          


Men det blev middag och vi såg ett par avsnitt på Solsidan och sedan två avsnitt på Bron innan det blev sista datorkoll och sängen.

Hade lite svårt att somna men till slut så sov jag gott och halv sju eller tidigare tror jag att jag vaknade men låg kvar en stund till.


Brasa i kaminen, toa med rakning och så frukost här med tidningen på nätet.

Kallt i natt (-10,8°) och kallt nu och snö har det kommit, säkert en hel cm.


Men idag blir det ut och köra igen då vi har en del att göra.

Kanske göra av med pengar men jag får se vad det blir.


-7.8° bakom stugan, alltså utanför fönstret mot norr och väderstationen visar -7,5° nu kvart över åtta. 0,7 m/s från NO (nordost).


Morgonbilderna ser ut så här. Men i morgon kanske D-Links server ligger nere så kanske blir det inga eller senare bilder då.

          

Presentation


Jag fotar Inger med mobilen uppe på Trollstigen i Norge.
Toppbilden tog Inger uppe på Saltfjell i Norge den 1/9 2022.

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Arkiv

Fråga mig

22 besvarade frågor

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Länkar

RSS

Besökare

free counters

Besöksstatistik

Kategorier

Min bloggästbok


Ovido - Quiz & Flashcards